IAA 2017: צ’רי הסינית תציג SUV לשוק האירופי

  • יצרנית רכב סינית נוספת מתכננת חדירה לשוק המערב אירופי.
  • עד כה כל ניסיונות יצוא המכוניות מסין נחלו כשלונות.
  • מתכננת יצוא מגוון דגמים מחושמלים תחת שם מותג שטרם נבחר.

אוטוניוז, 17.08.2017 – שאיפת תעשיית הרכב הסינית לייצא את מוצריה לשווקי המערב המתקדמים, קרי מערב אירופה וארה”ב, היא בגדר חזון לטווח ארוך שטרם התגשם. מפעם לפעם מגיעה יצרנית רכב סינית לתערוכה בינלאומית חשובה ומציגה את הדגם אותו היא תשווק לקהל המתוחכם יותר, אבל לרוב זו הפעם הראשונה והאחרונה שהדגם יוצא את גבולות סין.

צ’רי, מיצרניות הרכב הבולטות בסין, תציג בחודש בתערוכת המכונית של פרנקפורט, IAA 2017, SUV/קרוסאובר משפחתי בגרסת טרום ייצור שלדברי החברה בכוונתה לשווק באירופה בתוך מספר שנים. בכוונת קבוצת צ’רי לשווק כלי רכב מחושמלים בלבד, תחת שם מותג שטרם נקבע. “ה-SUV תוכנן ללקוחות צעירים, עירוניים, מתקדמים בדעתם, ויעמוד בכל הצרכים והציפיות של רוכשי רכב פרטיים ולציים במובנים של תכנון, איכות, דינמיות ועמידות בתאונות,” מסרה צ’רי בהודעה לעיתונות.

כלי הרכב שיוצג בפרנקפורט הוא בגרסת פרה-פרודקשן, גירסה שהיא למעשה גירסת ייצור צפויה בעתיד הקרוב, אולם כאמור שיווקו מתוכנן רק לעוד מספר שנים. צ’רי גם לא פרטה איזה סוג הנעה לכלי הרכב, חשמלית, פלאג-אין הייבריד, הייבריד הוא כל שיטה חשמלית אחרת.

מגוון כלי רכב

“בתוך מספר שנים אנחנו מתכוונים להתחיל למכור כלי רכב משפחתיים בשווקים אירופים בסגמנטים רבים, עם כוח שיגיע ממגוון של מערכות כוח מחושמלות,” צוטט בהודעה ד”ר אנינג צ’ן, ה-CEO של צ’רי אוטומוביל קו.

צ’רי בוחנת כעת לאלו שווקים להיכנס וגם עתידה להקים מרכז מו”פ באירופה.

בהודעה לעיתונות אומרת צ’רי שהחברה, שהחלה את דרכה כמוסך קטן לפני 20 שנה, מכרה בשנה שעברה 700,000 כלי רכב, גידול 28%, מהם 100,000 בשווקי יצוא. צ’רי היא יצואנית הרכב הגדולה ביותר בסין ובשנה שעברה מכירותיה מחוץ לסין היו כשליש מיצוא המכוניות מסין.

לצ’רי ארבעה מפעלים בסין עם כושר ייצור של מיליון כלי רכב בשנה, מיליון מנועים בשנה וכ-600,000 יחידות תמסורת. מחוץ לסין לצ’רי 10 מפעלי ייצור.

בחמש השנים האחרונות צ’רי השקיעה כ-2 מיליארד יואן (כ-300 מ’ ד’) בהקמת מרכז מבחנים וטכנולוגיה על שטח בגודל 300,000 מ”ר ובו שמונה מעבדות לבדיקת רכיבים, למבחני פליטות מערכות ניהול רעש, ויברציות וקשיחות בכלי רכב, בטיחות פאסיבית וחומרים.


תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*