IAA 2017: מאלה חושפת מערכת 48 וולט ליישומים עירוניים

  • המערכת היא בעלת גמישות מבנית ויכולה להתאים לפלטפורמות שונות.
  • הדגש בשלב ראשון הוא על מערכת לכלי רכב עירוניים.
  • במערכת שני מנועים חשמליים והיא ללא תיבת הילוכים.

אוטוניוז, 16.08.2017 – מאלה (MAHLE), קבוצת הטיר 1 הגרמנית, הציגה מערכת הנעה 48 וולט שאמורה לתת תשובה להתקנת מערכות כאלה בסוגים שונים של פלטפורמות כלי רכב. המערכת, שם מסחרי MEET קיצור ל-MAHLE Efficient Electric Traffic, מיועדת לשימוש בכלי רכב עירוניים, שמטבעם הם קטנים ומנועיהם בהספקים נמוכים יחסית. בעקבות מבחנים עם נהגים שונים וכלי רכב שונים, הגיעו מהנדסי מאלה למסקנה שההספק האופטימלי של מערכת ההנעה הוא 27 כ”ס (20 ק”ו) ומהירות מרבית 100 קמ”ש. כדי להתאים לביצועים גבוהים יותר נבחרה לשם הדגמה מערכת 37.5 כ”ס (28 ק”ו) במתח 48 וולט. מערכות 48 וולט אינן מחייבות ציוד מיוחד לטיפול במכונית, או בידוד מיוחד של מערכת החשמל, מאחר שרמת המתח המסכנת אנשים היא מעל 60 וולט.

MAHLE מכנה את המערכת MAHLE IPM כאשר הקיצור האחרון הוא Interior Permanent Magnet Synchronous Motor, או מנוע מגנטי סינכרוני קבוע,  שלדברי החברה הוא השילוב היעיל ביותר בין מנוע סינכרוני, מגנטים קבועים ואלקטרוניקה במתח 48 וולט. המנוע מספק יעילות מקסימלית ודינמיקה בטווח רחב, מסרה החברה.

מכונית מבחן ש-MAHLE הציגה מצוידת בשני מנועים חשמליים בהספק 18.7 כ”ס כל אחד ומומנט 3.7 קג”מ, המניעים את הגלגלים האחוריים באמצעות תמסורת מרכזית. בתערוכת המכוניות של פרנקפורט בחודש הבא תציג מאלה מערכת בהספק 27 כ”ס ו-8.2 קג”מ.

לדברי MAHLE יתרונות המערכת הם אלה:

  • המבנה הוא מודולרי וניתן לשנותו בקלות בהתאם ליישום, למשל עבור רמות ביצועים אחרות.
  • ארכיטקטורת 48 וולט הקיימת של כלי רכב היברידיים מאפשרת אינטגרציה קלה וחסכונית, ישומים כמערכת הנעה אחורית, קדמית או לכל ארבעת הגלגלים.
  • בטיחות תפקודית גדלה בזכות יתירות מערכת ההנעה החשמלית.
  • יכולת תמרון וזריזות ניתנת לשיפור באמצעות שימוש ב-vectoring torque.
  • כתוצאה ממגוון המהירויות הרב של מנועים חשמליים, אין צורך בתיבת הילוכים, יעילות המערכת גדלה כתוצאה ממניעת הפסדי מיתוג.

תפוצה

מערכות 48 וולט, הייבריד ביניים או MHEV, כמעט ועדיין לא נמצאות בשוק. רק לאחרונה השיקו מרצדס-בנץ את ה-S קלאס המחודשת עם גרסת 48 וולט ואודי השיקה את ה-A8 החדש כשכל גרסאותיו מצוידות במערכת הנעה 48 וולט. בשנים הקרובות מערכות אלה צפויות לרדת לכלי רכב יוקרתיים פחות.

לפי תחזיות בתעשיית הרכב בשנת 2025 יימכרו בעולם כ-17 מ’ מכוניות עם מערכות 48 וולט והן יעקפו בתפוצתן מערכות הנעה אלטרנטיביות אחרות, כמו הייבריד, פלאג-אין הייבריד ומכוניות חשמליות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!