IAA 2017: יגואר חוזרת למסלול המרוצים עם מכונית חשמלית

  • סדרת מרוצים של ה-I-Pace החשמלית החדשה, תלווה את מרוצי הפורמולה E
  • הסדרה תתחיל בסוף 2018 וייקחו בה חלק 20 מכוניות ב-10 מרוצים לעונה.
  • המכוניות יוסבו למכוניות מרוץ ע”י יחידה של יגואר-לנד רובר המתמחה בתחום.

אוטוניוז, 14.09.2017 – ימי הזוהר של יגואר על מסלולי המרוצים הם כבר מזמן מאחוריה, אבל המותג הבריטי בבעלות ההודית מקווה להחיות אותם עם סדרה חדשה למכוניות חשמליות, שתהיה סדרה תומכת לסדרת מרוצי המכוניות החשמליות הראשונה בהיסטוריה, Formula E.

החל מעונת המרוצים 2018/2019 של הסדרה, שתתחיל בסוף 2018, תלווה את הפורמולה E סדרת מרוצי יגואר I-Pace eTrophy, שתתבסס על דגם ה-I-Pace החשמלי שיותאם למרוצים. ה-I-Pace הוצג השבוע כקונספט בתערוכת המכוניות של פרנקפורט ועתיד להגיע לכבישים בייצור סדרתי ב-2018. לדברי יגואר זו תהיה סדרת המרוצים הראשונה בהיסטוריה למכוניות חשמליות המבוססות על מכוניות ייצור סדרתי.

גרסת המרוצים של ה-I-Pace תוכן ע”י ה-Special Vehicle Operations – SVO היחידה של יגואר-לנד רובר למכוניות מרוצים ומכוניות ספורטיביות. יגואר טרם פרסמה נתונים טכניים של מכונית המרוצים החשמלית.

יגואר משתתפת בסדרת הפורמולה E כבר מ-2016 ובכך הקדימה יצרניות רכב כמרצדס-בנץ ופורשה. אולם המכוניות המתחרות בסדרה והטכנולוגיה המיושמת בהן הם זהות והסדרה התנהלה כסדרה של יצרנית אחת עם דגם אחד (one-make series). למרות זאת היצרניות הגדולות נמשכות לסדרה, ככל הנראה בגלל הערך הפרסומי וקידום האג’נדה של המכונית החשמלית ולעת עתה פחות משום האתגר הטכנולוגי, אם כי יתכן שגם הוא יהפך למאתגר ומורכב יותר בשנים הבאות.

20 מכוניות, 10 מרוצים

במרוצי היגואר החשמלית, שהם כמובן one-make series, ייקחו חלק 20 מכוניות בכל מרוץ, חלקם מוזמנים בהגדרת VIP. העונה תתפרס על פני 10 מרוצים שיערכו באתרים האטרקטיביים בהם נערכים מרוצי הפורמולה E, במרבית המקרים מרוצים ברחובות ערים. פורמט מפגש יכלול מקצה חימום, מקצה דירוג ומרוץ שיימשך 30 דקות. יגואר פתוחה להצעות מנהגים שירצו לקחת חלק בסדרה או בחלקה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*