IAA 2017: ויז’ן סמארט קונספט כלוח פרסום עם מסך של גאוזי

  • סמארט תציג בפרנקפורט קונספט לכלי רכב אוטונומי לגמרי לנסיעות שיתופיות בעיר.
  • כלי הרכב ללא הגה ודוושת ועם מצבר 30 קו”ש.
  • בחניה כלי הרכב הופך ללוח מודעות באמצעות טכנולוגיה של גאוזי.

אוטוניוז, 02.09.2017 – סמארט תציג בתערוכת המכוניות של פרנקפורט, שתערך החודש, דגם קונספט עם הנעה חשמלית, אוטונומי ללא מערכות בקרת נהיגה. ויתור על מערכות נהיגה בכלי הרכב הזעיר עשוי להגדיל באופן משמעותי את חלל הפנים של כלי הרכב ולהפוך אותו לשימושי.שימוש בטכנולוגיות מכונית מקושרת ונהיגה אוטונומית יהפוך אותו כלי רכב מתאים לפרויקטים של נהיגה שיתופית כמו ה-car2go של דיימלר.

באמצעות swarm intelligence ונהיגה אוטונומית המכונית תאתר עוד בעת תנועה עם נוסע אחד את הנוסע הבא הממתין בסביבה. כיום לשירות car2go  2.6 מ’ מנויים ודיימלר צופה שתכניות דומות ישיגו ב-2025 36.7 מ’ מנויים. אחד הגימיקים במכוניות היא אפשרות להקרין על פאנל חיצוני בחזית המכונית את מצבה של המכונית האם היא פנויה ולסמן ללקוח ממתין שהיא מיועדת לו.

חלונות דלתות המכונית התצוגה מצופות בסרט דק שכאשר המכונית אינה בתנועה החלונות יכולים לשמש כלוח מודעות שעליו יוקרנו ארועים פרסומות. טכנולוגיה זו פותחה ע”י Gauzy, סטארטאפ ישראלי שדיימלר משתפת איתו פעולה.

הדגמה של הקרנת פרסומות על חלון מכונית סמארט בטכנולוגיה של גאוזי

למכונית הקונספט סוללת ליתיום-יון 30 קו”ש, נפח גדול עבור מכונית קטנה כזו, וכאשר היא לא מסיעה נוסעים היא מנווטת באופן עצמאי לתחנת התדלוק הבאה. לחילופין המכונית גם יכולה להתחבר באופן אינדוקטיבי לרשת החשמל ולהזין את המערכת בשעות עומס.

הסמארט EQ fortwo הוא חלק מתוכנית CASE של קבוצת דיימלר, ראשי התיבות לקישוריות, אוטונומיות שיתוף, חישמול. דיימלר מתכננת השקה של יותר מ-10 דגמים חשמליים עד 2022.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*