H1/2017: וולבו מגדילה רווחיות, תקבל מניות בלינק אנד קו, פורד טוענת שהשם דומה מדי ללינקולן

  • וולבו מגדילה מכירות ורווחים בחצי הראשון 2017.
  • תקבל מניות בלינק אנד קו, מותג המכוניות החדש.
  • פורד מתנגדת לשם לינק אנד קו בטענה שהוא יבלבל לקוחות עם לינקולן.
לינק אנד קו בחשיפת המכונית בשנה שעברה (יח”צ)

אוטוניוז, 01.08.2017 – וולבו מכוניות תקבל מניות מיעוט בהיקף משמעותי של LYNK & CO. מותג המכוניות החדש שבבעלות Geely, הבעלים של וולבו מכוניות. היקף האחזקות ישקף, לדברי החברה, את הרווח שייווצר ללינק אנד קו מהשימוש בטכנולוגיות של וולבו מכוניות כיום ובעתיד. לינק אנד קו הוא מותג חדש, המוגדר כמותג פרימיום, שגילי הציגה באוקטובר האחרון, והוא יבחן בין השאר אסטרטגיות שיווק חדשות באמצעות האינטרנט. הדגמים של המותג החדש מתוכננים ע”י וולבו וייוצרו בסין. החברה צופה היקף מכירות של חצי מיליון כלי רכב בעוד כארבע שנים.

גילי, וולבו ולינק אנד קו יפתחו ויחלקו טכנולוגיות של ארכיטקטורות כלי רכב, בהסכמי רישוי מיוחדים שלניהולם יקימו שלוש החברות מיזם משותף. החברה המובילה את הפיתוח תהיה בעלת הזכויות הרוחניות עליו, אבל כל שאר החברות בקבוצה יוכלו להשתמש בטכנולוגיה. המיזם המשותף יהיה בבעלות 50/50 של גילי הולדינגס, החברה האם, ו-וולבו מכוניות, המטה שלו ימוקם בשנחאי, סין, וחברה בת תפעל מגוטנבורג, שבדיה.

וולבו וגילי חולקות טכנולוגיות שהידועה שבן היא הפלטפורמה הקומפקטית, CMA עליה יבוססו סידרת ה-40 החדשה של וולבו ומכוניות לינק אנד קו. בעתיד השותפות צפויה לפתח רכיבים לכלי רכב חשמליים ובהם תאים למצברים, מנועים חשמליים ומערכות גדישה.

גידול ברווחים ב-H1

וולבו סיימה את החצי הראשון של השנה עם רווח תפעולי 840 מ’ ד’ (21.4%+). הכנסות החברה הסתכמו ב-12.3 מיליארד ד’ (17.7%+). מרווח הרווח התפעולי גדל ב-0.2 נקודות האחוז ל-6.8%. מכירות החברה ביחידות גדלו ב-8.2% ל-277,641 כלי רכב.

פורד מתנגדת

בינתיים פורד מביעה התנגדות לשימוש בשם לינק אנד קו למותג הרכב החדש של גילי ו-וולבו מכוניות, בטענה שהשם דומה מדי לשם המותג לינקולן שבבעלות הקבוצה. דובר של לינקולן מסר לאוטומוטיב ניוז שלמותג לינקולן יש מסורת והיסטוריה של 100 שנה ולינק אנד קו מפרה את הסימנים המסחריים של לינקולן ולכן החברה נוקטת בצעדים משפטיים. “השם כפי שהוא, יבלבל את הלקוחות,” כתב דובר של לינקולן.

וולבו היתה בבעלות פורד במשך מספר שנים עד 2010 כשהיא נמכרה לגילי.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!