Eyesight / תספק מאות אלפי מערכות ליצרנית רכב, נכנסת לאפטרמרקט בשת”פ עם אמברלה

  • אייסייט תספק מערכות ניטור נהג ליצרנית רכב אמריקנית ב-30 מ’ ד’.
  • תשתמש בצ’יפ של אמברלה לפיתוח מערכת לציי רכב מסחריים.
  • המערכת תופץ לאפטרמרקט באמצעות חברות טלמטיקה.

אוטוניוז, 02.12.2020 – אייסייט טכנולוג’יס, סטרטאפ המפתח מערכות ניטור עירנות נהג, קיבל הזמנה בסך 30 מיליון ד’ מיצרנית רכב צפון אמריקנית לשילוב המערכות בתא הנהג. ההזמנה היא הכפלה של הזמנה קודמת. המערכת אמורה להיות משולבת במכוניות החל מ-2021. בהודעה לעיתונות מסרה אייסייט שהיא זכתה כבר בכמה הזמנות (design wins) מיצרניות טיר 1 רב לאומיות ויצרניות רכב. החברה זכתה עד כה ב-10 חוזים.

מחיר מערכת אייסייט, להערכת אוטוניוז, עומד על כמה עשרות דולרים ל-OEMs וקבוצות טיר 1. בהנחה שהמחיר עומד על 50 ד’, הרי שהזמנה בהיקף של 30 מ’ ד’ היא ל-600,000 כלי רכב. במידה והמחיר הוא 75 ד’ למערכת, הרי שמדובר על 400,000 כלי רכב.

המערכת של אייסייט המכונה Driver Monitoring Solution (DMS) אמורה לגלות, באמצעות חיישן צילום ושימוש בבינה מלאכותית, סימני הסחת דעת ועייפות נהג ולסייע “ביצירת חוויית נהיגה בטוחה יותר,” אומרת החברה.

פתרון הניטור DMS עוקב אחר תנוחת ראש הנהג, קצב מיצמוץ עיניים, וקטור המבט ותכונות חזותיות אחרות כדי לזהות הסחת דעת או סימן לנמנום. לדברי אייסייט אבחונים אלה, שיכולים להעיד על עייפות והסחרת דעת, מנותחים באמצעות AI וכאשר המערכת מגלה סימנים להסחת דעת או עייפות, היא מתריעה על כך למערכות הבטיחות במטרה למנוע תאונה. כל הפעילות מתרחשת במכונית ולא בענן.

אפטרמרקט

בחודש שעבר הודיעה אייסייט שהיא תשווק את מערכת DMS באפטרמרקט כשהיא מצוידת בצ’יפCV25  מתוצרת Ambrella, יצרנית צ’יפים אמריקנית. המערכת החדשה מיועדת לכלי רכב מסחריים שכבר נמצאים על הכבישים וישווק באמצעות ספקיות שירותי טלמטיקה, אליהם חוברת אייסייט. לפי נתון שפרסמה החברה כיום פועלים בארה”ב 140 מ’ כלי רכב מסחריים.

אייסייט הודיעה על שיתוף פעולה עם אמברלה כבר ביוני 2019 כשהיא עושה שימוש בצ’יפים CV25, CV22 ו-CV2 ממשפחת CVflow. מוצרים מבוססי צ’יפים אלה מכוונים אל יצרנית הרכב וקבוצות הטיר 1.

מוקדם יותר השנה הודיעה אייסייט על הסכם עם GloboConnect, ספקית שירותי טלמטיקה לציי רכב, לפיתוח פתרון ייחודי שיתאים לחברות הפעילות בסקטור הנפט והגז.

משפחת הצ’יפים CVflow זו סידרה של SoC לראיה ולדברי היצרנית הצ’יפים הינם בעלי ביצועים גבוהים, איכות תמונה גבוהה וצריכת חשמל נמוכה. אייסייט, שהיא חברת תוכנה, מיישמת את פיתוחיה גם על צ’יפים אחרים, מסרה החברה, אולם היא אינה חושפת את היצרניות.

רגולציה

אייסייט, כחברות אחרות בתחום הבטיחות, עוקבת אחרי התפתחות רגולציה, שתהיה לה השפעה מכרעת על הצלחת החברה. במידה וגופים רגולטוריים יחייבו התקנת מערכות לניטור עייפות והסחת דעת, אייסייט עשויה להיות מהמרוויחות הגדולות.

בסין קיימות כבר רגולציות בתוקף, המחייבות כלי רכב מסחריים באזורים של המדינה לעשות שימוש במערכות ניטור נהג ולהתריע לא רק על עייפות ושימוש בטלפון, אלא גם על עישון.

במפת הדרכים של ארגון יורו אנקאפ האירופי, החל מ-2022 כדי לקבל ציון בטיחות 5 כוכבים, על המכונית יהיה להיות מצוידת במערכת ניטור עייפות מבוססת מצלמה, כמו זו שמפתחת אייסייט.

בישראל יצא לאחרונה קול קורא למערכות לניטור נהג וגם קיימת אפשרות שמערכות מסוג זו ייכנסו לקטגוריה של הטבות מס.

אייסייט מנוהלת ע”י דוד טולוב, המכהן כ-CEO. איתי כץ, המייסד, מכהן כמנהל IP וחדשנות.

אייסייט, שנוסד ב-2005 גייס עד היום כ-46 מ’ ד’ לפי קרנצ’בייס.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!