CES 2017: פורד וטויוטה בברית חדשה למאבק באפל וגוגל

  • פורד, טויוטה ועוד יצרניות רכב וספקיות מנסות לקדם תקן אחיד בתעשיית הרכב למערכות אינפוטיינמנט.
  • המערכת בקוד פתוח תאפשר למפתחים לפתח אפליקציות באופן עצמאי.
  • אמורה להגדיל את היצע האפליקציות ולרופף את השליטה של מערכות ההפעלה של גוגל ואפל.

sdlאוטוניוז, 04.01.2017 קבוצות טויוטה ופורד הודיעו היום (ד') בתערוכת ה-CES 2017 בלאס ווגאס, על הקמת קונסורציום חדש שמטרתו האצת תקנים של התעשיה עבור אפליקציות בכלי הרכב. הארגן החדש, SmartDeviceLink Consortium ינצל את הפלטפורמה של SDL, פלטפורמה פתוחה שפורד עובדת עימה כבר מספר שנים בתחילת תחת השם AppLink, תרמה לפיתוחה וב-2013 פתחה אותה לשימוש קהיליית מפתחי קוד פתוח. עד כה מעל לחמישה מיליון כלי רכב של פורד צוידו בטכנולוגיית SDL. המערכת מבוססת על חיבור הסמארטפון למערכת הבקרה של כלי הרכב.

המטרה העיקרית של הארגון החדש היא לבלום את התנופה של אפל וגוגל המפיצות את מערכות ההפעלה שלהם לפונקציות אינפוטיינמנט בכלי רכב. בהודעה לעיתונות מסרו שתי הקבוצות שהמטרה היא גם להציע ללקוח יותר אפשרויות בבחירת פלטפורמת האינפוטיינמנט והתקשורת במכונית.

פורד עושה שימוש במערכת מספר שנים ומערכת האינפוטיינמנט בכל מכוניותיה (בצפון אמריקה), Sync 3, עושה שימוש בטכנולוגיה של SDL המתאימה גם למכשירי אפל ואנדרואיד. טויוטה עד כה סירבה להכניס מערכות של אפל וגוגל למכוניותיה והיא צופה להתחיל לפרוש את טכנולוגיית SDL בדגמי 2018 של טויוטה ולקסוס.

מערכת SDL מאפשרת למפתחים עצמאיים לבנות אפליקציות המתאימות לכלי רכב של מותגים שונים במקום מערכות סגורות המיוצרות למפרט של קבוצת מכוניות ספציפית.

SDL הוא תקן של מספר פרוטוקלים ומסרים המקשר אפליקציות על סמארטפונים עם היחידה הראשית של כלי הרכב. המסרים מאפשרים לתקשר באמצעות האפליקציה עם כלי הרכב באמצעות ממשקים כמו מסך המגע, זיהוי קולי מוטבע, בקרות על גלגל ההגה וכפתורי ומנופי שליטה נוספים הנמצאים בכלי הרכב. רכיב הליבה של המערכת היא תוכנה שיצרני הרכב מתקינים ביחידה הראשית של כלי הרכב ומערכת HMI.

המערכת פועלת עם אנדרואיד ו-iOS.

בהודעה שפרסמו החברות בתערוכת CES 2017 בלאס ווגאס נמסר שגם שיצרניות רכב נוספות הצטרפו לקונסורציום ובהן סובארו, פיג'ו-סיטרואן, מאזדה וסוזוקי. מצד הספקים הצטרפו לקונסורציום אלקטרוביט, לוקסופט ו-Xebo, בעוד הראמן, פאנאסוניק, פיוניר ו-QNX חתמו על מכתבי כוונות.

פורד וטויוטה מקוות להפוך את התקן הזה לתקן לכל התעשיה שיאפשר למפתחי אפליקציות שדה פעולה נרחב שיתאים למיליוני מכוניות.

לפי ההודעה החברות יוכלו לספק ללקוחות חוויות שיעמדו בדרישותיהם אולם "ישמרו את השליטה על עד כמה תהיה גישה לאפליקציות לנתוני המכונית."

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*