טויוטה מובילה ברישום פטנטנים, כמעט 10,000 בחמש שנים

אוטוניוז 30.05.2016 – קבוצת טויוטה, חלוצת מכוניות ההייבריד, היא החברה בעל רישום מספר הפטנטים הרב ביותר מבין קבוצות הרכב, כך מדווח האוטומוטיב ניוז, המסתמך על מחקר של Thomson Reuters. בחמש השנים 2011-2105 רשמו מהנדסי טויוטה 9,807 פטנטים בתחום של מערכות הנעה אלטרנטיביות. במקום השני בטבלה נמצאת לא יצרנית רכב, אלא יצרנית הרכיבים הגדולה בעולם, קבוצת בוש עם 3,057 פטנטים, קצת יותר משליש ממספר הפטנטים שרשמה טויוטה. אחריה מדורגות קבוצות יונדאי, הונדה וניסאן. בחמישיה הראשונה לא מופיעות יצרניות אירופיות או אמריקניות כלל.

פולקסווגן, שלפי מחקר שפרסמה חברת PwC השקיעה 15.3 מיליארד ד' במו"פ ב-2015, יותר מכל קבוצה עסקית אחרת בעולם, לא דורגה אפילו בעשיריה הראשונה של רישום פטנטים ב-2015. את הרשימה הזו הובילה טויוטה עם 4,214 פטנטים לפני יונדאי עם 2,469 פטנטים ואחריה בוש, דנסו והונדה. במקום התשיעי בשנה שעברה דורגה יצרנית כלי הרכב המסחריים והמשאיות הסינית Beiqi Foton, שלה גם מיזם משותף עם דיימלר לייצור משאיות ומיזם משותף עם קאמינס לייצור מנועים.

דגש על "ירוק"

לפי הדיווח החלק הארי של הפטנטים נוגע למערכות הנעה "ירוקות" כאשר החברות הבולטות בתחום הן מטיר 1, יצרניות רכיבים ובהם בוש, דנסו, סמסונג LG Chem ופאנאסוניק. שלוש האחרונות פעילות באופן משמעותי בתחום של ייצור תאים חשמליים למצברי ליתיום יון. פאנאסוניק שותפה לטסלה בהקמת הגיגהפקטורי, מפעל הענק לייצור מצברי ליתיום יון למכוניות חשמליות בעוד LG Chem תספק לג'י.אמ מצברים לשברולט בולט החשמלית.

מערכות ההנעה המטופחות הן מצברי ליתיום יון, ממירי מתח ובלימה רגנרטיבית. חידושים אפשר למצוא גם במערכות לכאורה מתקדמות פחות, אבל בעלות טווח יישום קצר, יותר כמו מערכות עצור-סע ומערכות חשמל 48 וולט שעתידות להופיע בכלי רכב באופן המוני יותר החל מ-2018.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*