2016 – שנת שיא נוספת במכירות רכב בארה”ב

  • גידול קטן במכירות כלי רכב קלים בארה”ב הספיק לקביעת שיא חדש עם 17.55 מיליון כלי רכב.
  • גידול חד במכירות טראקס וירידה דומה במכירות מכוניות פרטיות.
  • מרצדס-בנץ חזרה להוביל את דירוג מכוניות הפרימיום.
פס הרכב של פורד סידרה F. מעל 800,000 יחידות ב-2016 (פורד)
פס הרכב של פורד סידרה F. מעל 800,000 יחידות ב-2016 (פורד)

אוטוניוז, 07.01.2017 – שוק הרכב האמריקני קבע בשנה שעברה שיא מכירות חדש, 17,550,351 כלי רכב קלים (מכוניות פרטיות וטראקס במשקל עד 3.5 טון) תוך גידול מזערי של 0.4% כך עולה מנתוני אוטודאטה קורפ. אולם לפי תחזיות אנליסטים השוק הגיע לשיאו ובשנה הקרובה הוא צפוי לשמור על מכירות בסדר גודל של השנתיים האחרונות.

בדצמבר 2016 נרשמו מכירות חזקות שהסתכמו ב-1.69 מ’, כאשר יצרניות רכב שאפו לשבור ושיאים והעניקו תמריצים מוגדלים להשיג את המטרה. ניסאן, הונדה, יונדאי, קיה, מרצדס-בנץ וסובארו קבעו שיאי מכירות שנתיים למותגים.

המגמה הבולטת ביותר היתה הירידה במכירת מכוניות פרטיות, שתפסו פלח שוק של 40.5% לעומת טראקס עם פלח שוק של 59.5%. זהו שינוי דרמטי של כ-4% לכל כיוון, שיחייב את קבוצות הרכב השונות להתאים את קווי הייצור שלה לשינויים בשוק. השינוי במגמה נובע לפחות בחלקו מירידה במחירי הדלק ובחלקו משינויים בהרגלי הצריכה.

כתוצאה מהשינוי במגמה קבוצת קרייזלר מפסיקה למעשה ייצור מכוניות ומסבה קווי ייצור לייצור של טראקס (ג’יפים וטנדרים) ממותגי ראם וג’יפ. בשנה שעברה 85% ממכירות קרייזלר, כ-1.9 מ’ כלי רכב היו בסגמנט הטראקס. בג’נרל מוטורס התמונה היתה דרמטית פחות, כאשר פלח השוק של הטראקס ממכירות הקבוצה עמד על כ-71% בעוד בקבוצת פורד הוא עמד על כ-73%. בסיכום שנתי בכל שלוש קבוצות הרכב האמריקניות הגדולות חלה ירידה במכירות מכוניות פרטיות, אולם בעוד אצל ג’נרל מוטורס הירידה היתה 4.3% אצל FCA, שסיימה ברבעון האחרון של השנה את ייצור הדודג’ דארט והקרייזלר 200, היא הסתכמה ב-33.4%.

טסלה מוטורס הציגה את הגידול הרב ביותר עם זינוק של 69% במכירות בכל השנה לכ-16,325 כלי רכב.

שינוי בדירוג מותגי הפרימיום

אחרי מספר שנים במקומות שני ושלישי מרצדס-בנץ חזרה בסיומה של 2016 למקום הראשון בדירוג מכוניות הפרימיום בארה”ב, כאשר היא הגדילה את מכירותיה בנתון הצנוע של 0.4% ל-374,571 כלי רכב בעוד מכירות ב.מ.וו, שהובילה את דירוג המכירות בשנתיים האחרונות צנחו בחדות, 9.5%, ל-366,125 כלי רכב. לקסוס סיימה את השנה עם מכירות של 331,228 מכוניות (3.9%-) ואודי עם 210,213 יחידות, גידול של 0.4%.

עדות לירידה בפופולריות של מכוניות אפשר למצוא בנתונים של יצרניות הרכב היפניות, שעיקר מכירותיהם מתבסס על מכוניות פרטיות. בקבוצת טויוטה מכירות מכוניות פרטיות צנחו ב-10.5% והיוו כ-47% מהמכירות בעוד מכירות טראקס גדלו ב-7.0 והיוו 53% ממכירות הקבוצה.

הדומיננטיות הגוברת של הטראקס במכירות בא לידי ביטוי בדירוג הדגמים הפופולאריים ביותר. במקום הראשון סיימה, כרגיל בעשורים האחרונים, פורד סידרה F עם 820,799 כלי רכב, במקום השני שברולט סילווראדו עם 574,876 ובמקום השלישי ראם עם 489,418 יחידות. במקום הרביעי מדורג הטויוטה קאמרי עם 388,616 כלי רכב.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!