מאה שנה אחרי ניצחון ב’אינדי 500′ פיג’ו מציגה קונספט חדש למרוצים

אוטוניוז, 01.06.2016 – צריך לנער את האבק מספרי ההיסטוריה ולשפשף את העיניים כדי להאמין שפיג’ו ניצחה אי פעם באינדי 500, ממרוצי המכוניות המפורסמים בעולם. אולם זה קרה לא פעם ולא פעמיים, אלא שלוש בדיוק, בעשור השני של המאה העשרים. הניצחון השני הושג ע”י דאריו רסטה ב-1916 בפיג’ו L45. 100 שנים בדיוק חלפו מאז, וכדי לציין את חגיגות המאה הציגה לאחרונה יצרנית המכוניות הצרפתית את ה-L500 R Hybrid, כמחווה לאותו ניצחון מפורסם.

ה- L500 R Hybrid הוא דגם קונספט המציג את חזונה של פיג’ו בתחום מרוצי המכוניות ומשלב רעיונות חדשניים בתחום ייצור ותכנון כלי הרכב. הדגם מעוצב בזיקה לדגם הL45- עם צבעים בגוון כחול ושחור שאפיינו אותו.

הL500 R Hybrid– הוא פלאג-אין הייבריד המצוייד ב-3 מנועים שהספקם המשולב 500 כ”ס והמומנט המרבי עומד על 74 קג”מ. שני המנועים חשמליים ממוקמים האחד בקדמת הרכב והשני מאחור. המנוע השלישי הוא  מנוע בנזין שהספקו 270 כ”ס, ופיג’ו לא ציינו תצורה והאם הוא מותקן מלפנים או מאחור. לדגם המרוצים יכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-2.5 שנ’.

“עם פיג’ו L500 R Hybrid אנחנו מוקירים תודה להישגים בתחום תחרויות המירוץ בתחילת המאה ה-20. בהשראת רוח זו של ביצועים וחדשנות רצינו להעביר פיסולים בעלי מראה טכנולוגי ואלגנטי של העתיד של פיג’ו בתחום הספורט המוטורי.”, אמר מתיאס חוזאן, העומד בראש התכנון של המכונית הקונספטואלית של פיג’ו וההתקדמות הטכנולוגית.

בדגם הקונספט של פיג’ו, מקום לנהג אחד בלבד. תא הנהג, שגובהו מטר אחד בלבד, מדמה “תא הטייס” והוא מעין קפסולה סגורה בתוך גוף המכונית. החדשנות, באה לידי ביטוי באמצעות שתי הולוגרמות המציגות מידע בתצוגת דיסק כפול וגלגל הגה קטן משולב במבנה תא הנהג. לצד המחוות העיצוביות של הדגם הנוכחי לדגם ההיסטורי, ה-L45, צוות פיג’ו ספורט בחר בעיצובים שמזוהים עם התקופה הנוכחית של פיג’ו, כמו דמיון לחזית של ה-SUV ה-3008.

(מיתר ינאי)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!