תפקיד חדש למכונית העירונית של גורדון מארי, מדגימה טכנולוגית לחסכון בדלק

גורדון מארי (משמאל) ושותפים לאבטיפוס החדש (של)
גורדון מארי (משמאל) ושותפים לאבטיפוס החדש (של)

אוטוניוז, 26.04.2016 – במשך שנים אחדות מנסה גורדון מארי, מתכנן של מכוניות פורמולה 1 אלופות ומתכננה של המקלארן F1 האגדתית, לקדם את פרויקט המכוניות העירונית המבוססת על ה-iStream, שיטת ייצור המוני לחומרים תרמופסלטיים שפותחה לייצור המכונית. מארי התחיל במכונית מנוע בעירה פנימית, T.25, עבר למנוע חשמלי, אבל עדיין לא הצליח למצוא יצרן שירכוש את הדגם ושיטת הייצור למרות שהאבטיפוס הוצג כבר לפני יותר מחמש שנים. כעת מוצגת גרסה חדשה של המכונית, שפותחה במימונה והשראתה של יצרנית הדלקים והשמנים רויאל דאץ’ של, שמטרתה להדגים שמכונית עירונית קטנה, מונעת במנוע בעירה פנימית ומוזנת בנזין, יכולה להתחרות בעלויות הייצור, התחזוקה והזיהום במכוניות הייבריד ותוך כדי כך להקטין את הפגיעה הצפויה בתעשית האנרגיה כתוצאה מהמעבר למערכות הנעה אלטרנטיביות.

האבטיפוס החדש פותח בשיתוף פעולה בין סטודיו גורדון מארי, חברת Geo Technology המתמחה בפיתוח מנועים למרוצים ושמנהלה הוא אוסאמו גוטו, מי שבשנות ה-90 ניהל את פרויקט מנועי הפורמולה 1 של הונדה, וכמובן של, שפיתחה שמנים ודלקים מיוחדים לפרויקט.

משקלה של המכונית הוא 550 ק”ג ויש בה מקום ל-3 נוסעים, הנהג מלפנים ובמרכז ושניים מאחור. המכונית עשויה מחומרים שלהם חתימת CO2 נמוכה ולמרות משקלה הנמוך המבנה שלה ברמת בטיחות גבוהה, לדברי של. המכונית עשויה מסיבי פחמן ממוחזרים שעלותם כרבע מעלות פלדה וכמעט כולה ניתנת למחזור בתום חייה.

גוטו שיפר את מנוע 3 הצילינדרים באמצעות אופטימיזציה לחלקים פנימיים רבים במטרה להפחית את החיכוך במנוע. השיפור בחומרי סיכה ודלקים תרמו לירידה של 5% בפליטות CO2  בהשוואה לחומרים מקבילים הזמינים בשוק.

צריכת הדלק במבחנים מסוימים הגיעה עד ל-2.64 ל’ ל-100 ק”מ במהירות של 70 קמ”ש תוך כדי הפחתה בפליטת CO2.

[Best_Wordpress_Gallery id=”21″ gal_title=”של מארי אבטיפוס”]

לדברי החברה במבחנים יסודיים נמצא שלאורך חיי המכונית תפחית את צריכת האנרגיה העיקרית ב-34% בהשוואה למכונית עירונית רגילה בבריטניה. בנוסף לכך בייצורה יהיה צורך רק במחצית מהאנרגיה הנדרשת לייצור מכונית מקבילה. חסכון של 69% בעלויות הייצור יושג מול רכבי SUV. לדברי החברה מכונית האבטיפוס מקטינה את פליטות ה- CO2 ב-28% בהשוואה למכונית עירונית קטנה וב-32% בהשוואה למכונית הייבריד.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!