תערוכת ג'נבה: מקלארן תציג דגם חדש, השני מאז תחילת פעילותה

  • מקלארן אוטומוטיב חשפה את כלוב השאסי של הדגם החדש שיוצג בג'נבה.
  • המכונית תעשה שימוש באותו מנוע בי-טורבו V8 אולם כנראה בנפח גדול יותר.
  • תחליף את הסידרה הבסיסית של מקלארן.
ה-Monocage II, השאסי החדש של מקלארן. עשוי מסיבי פחמן (מקלארן אוטומוטיב)
ה-Monocage II, השאסי החדש של מקלארן. עשוי מסיבי פחמן (מקלארן אוטומוטיב)

אוטוניוז, 04.01.2017 – מקלארן אוטומטיב תציג בתערוכת המכוניות של ג'נבה את הדגם החדש שיחליף את ה-650S, המכונית הבסיסית של המותג. זו הפעם הראשונה שמקלארן, שהחלה לשווק את מכוניותיה לפני שש שנים, ב-2011, תציג מחליפה לדגם הראשון. עד כה כל מכוניות מקלארן התבססו על שלדת המונוסל העשויה מסיבי פחמן ואליה מחוברים רכיבים מאלומיניום ומנוע בי-טורבו בתצורת V8. מקלארן לא תשנה מנוע, לפי דיווחים במדיה הבריטית, אולם יתכן שנפחו של מנוע ה-V8 יוגדל מה-3.8 ל' הנוכחי והספקו יוגדל.

המכונית שתושק במהלך 2017 ידועה בשם הקוד P14 והיא נתפסה בתצלומי ריגול בהזדמנויות שונות. מעצב המכונית, פרנק סטפנסון, הוא מעצב המתמחה בתחום של מכוניות על שגם עבד בעבר בפרארי.

מקלארן חשפה היום (ד') צילום אחד של השאסי החדש העשוי סיבי פחמן. מבנה הסיבי פחמן הוא גדול ומאסיבי יותר מקודמו עם חלק עליון אחורי וקורה מרכזית העוברת מעל ולאורך תא הנוסעים. הדלתות יהיו בטכניקת hideral כמו דלתות הדגם היוצא.

צילומים: מקלארן

השקת הדגם החדש היא החלק הראשון בפרויקט Track 22 Business Plan שבמהלכו אמורה מקלארן להשיק 15 מכוניות חדשות עד 2022 ולהשקיע מיליארד ליש"ט בפיתוח הדגמים.מקלארן מדווחת שהדור החדש התא מסיבי פחמן, Monocage II, הוא עם כניסה רחבה יותר ומפתן נמוך יותר שיאפשרו כניסה נוחה יותר לתא הנוסעים. השאסי גם יאפשר השגת מרכז כובד נמוך יותר לטובת ביצועי המכונית.

דגם אחד וזעזועים

קבוצת מקלארן עברה לאחרונה זעזועים כאשר מייסד הקבוצה והבוס הבלתי מעורער שלה במשך כ-35 שנה, רון דניס, הודח ע"י שותפיו מתפקיד ה-CEO. התכנית העסקית Track 22 נהגתה עוד בתקופת פעילותו, אולם מהיקף המכירות של מקלארן אוטומוטיב בשנים האחרונות עולה שדניס פיגר במידה ניכרת אחרי התחזיות שלו. דניס חזה שבתוך מספר שנים החברה תמכור 4,000 מכוניות בשנה אולם בשנים האחרונות המספר התייצב על 1,500 יחידות בשנה, מה שגרם לרווחיות דלה, אם בכלל, של החברה. נראה שאחת הסיבות לכישלון היא התבססות החברה על שאסי אחד ומנוע אחד, בעצם דגם אחד, שרק שילובים שונים ביניהם וטיפול במנוע אפשרו להעניק ייחודיות ל'דגמים' השונים. אולם מדיניות זו, הנובעת ככל הנראה מאילוצים פיננסיים, אינה מספקת כדי לבסס מותג, גם כזה של מכוניות ספורט יוקרתיות.

לפרארי, המותג שאליו רוצה מקלארן לדמות, יש שורה מרשימה של דגמים ומנועים וסוגי הנעה שונים, המאפשרים לה להציע מכוניות ברמות מחיר שונות לקהלים שונים ולאופני נהיגה שונים.

השאסי מסיבי פחמן של המקלארן דור ראשון כשמלפניו ומאחוריו מחובות תת שלדות הנושאות את מערכות השאסי (מקלארן)
השאסי מסיבי פחמן של המקלארן דור ראשון כשמלפניו ומאחוריו מחובות תת שלדות הנושאות את מערכות השאסי (מקלארן)

בנוסף לכך בשנים האחרונות סבלה מקלארן גם מכישלונה של קבוצת מקלארן, שאמורה להיות המדיה הפרסומית ביותר של המותג החדש ויתכן שאף לכישלונות המתמשכים של קבוצה המרוצים יש תרומה לכישלון המסחרי.

אולם גם עם המכונית החדשה, ככל הידוע בשלב זה, מקלארן אינה משנה את פילוסופיית ה'דגם אחד' שמנעה ממנה התרחבות מהירה יותר מאז תחילת פעילותה.

מקלארן P14 בנסיעת מבחן

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*