ג’נבה 2016: מערכת תקשורת מתקדמת מערכת לבקרת עפעפיים בתצוגה של הרמאן ברינספיד Σtos

אוטוניוז, 01.03.2016 – חברת הרמאן (HARMAN), יצרנית רכיבי מולטימדיה ותקשורת לרכב, חשפה בתערוכת ג’נבה חידושים אחדים אותם היא מתכוונת להציע ליצרניות הרכב ובהם מערכת תקשורת מאובטחת בין כלי רכב לסביבתו, V2X ומערכת בקרת עפעפיים לבקרת הנהג המיועדת לשפר את בטיחות הנהיגה.

פלטפורמת מערכת התקשורת לכלי רכב מכונה LIVS Connected Car Compute. המערכת היא בעלת גישת “אינטליגנציית כלי רכב הוליסטית ומתקדמת,” כפי שהיא מתוארת בהודעה לעיתונות של החברה. המערכת מבוססת על טכנולוגיית RoadLink שפותחה ע”י יצרנית המוליכים למחצה NXP והיא אמורה לשפר את בטיחות המכונית ע”י התרעות לנהג על מצבי תנועה קריטיים בטווחים גדולים במידה נכרת מאלה של חיישנים הנמצאים היום בייצור ולראות מעבר למכשולים גדולים כמשאיות.

מערכת V2X מאפשרת למכונית לקבל מידע ממכוניות אחרות ומתשתית שבסביבתה. הטכנולוגיה מאפשרת גילוי סכנות מעבר לטווח הראיה של הנהג ובתנאי מזג אויר קשים והיא שכבה נוספת למערכות עזר מתקדמות לנהג, ADAS, כמו מצלמה או רדאר.

מערכת הניווט של הרמאן על החלון הקדמי (הרמאן)
מערכת הניווט של הרמאן על החלון הקדמי (הרמאן)

המערכת פועלת על תקן שידור IEEE 802.11p, תקן המאפשר תקשורת ישירה בין כלי רכב מהסביבה וללא הסתמכות על רשתות סלולאריות שאמינותן לעתים אינה גבוהה. המערכת מוגנת כנגד מתקפות סייבר באמצעות מודול חומרה של NXP וארכטיקטורת הבטיחות 5+1 של הרמאן. מערכת זו היא בעלת יכולת עידכונים אלחוטיים. הישום פועל על מעבד Ui.MX 6Solo.

מערכת בקרת עפעפיים בוחנת את התרחבות העפעפיים המאפיינת מצב של עייפות ומעידה על העומס המוטל על הנהג. המערכת מזהה לדברי החברה “מעמסה קוגניטיבית גבוהה וריבוי משימות מנטלי” ומורה למערכות בטיחות במכונית להתאים את פעילותם למצבו של הנהג. פיתוח המערכת התאפשר בזכות התקדמות ניכרת בטכנולוגיה של מצלמות בתוך המכונית ואינה זקוקה לשימוש בחיישנים רבים שהיו בקשר פיזי עם הנהג.

מערכת לבקרת עפעפיים (הרמאן)
מערכת לבקרת עפעפיים (הרמאן)

בנוסף לכך הציגה הרמאן גם מערכת ניווט חדשה המבוססת ענן ובעלת יכולת ללימוד הרגלי התנועה של המשתמשים בכלי הרכב. המערכת מסוגלת לקלוט מידע ממגוון של מקורות כמו GPS, גיירוסקוף, מד תאוצה, LIDAR ונתונים חשובים מועברים לבסיס נתונים בענן המסוגל לתמוך במיליוני פעולות בשניה שלו נתוני מפה המתעדכנים באופן שוטף. המערכת מסוגלת להתריע בפני הנהג באופן מיידי על בעיות בטיחות שבסביבתו. המערכת פועלת בתקן Over-the-Air Navigation Data Standard – OTA NDS.

המערכות של הארמן הוצגו ב-“Rinspeed „Σtos מכונית הקונספט של הסדנה השווייצרית, המוצגת בתערוכת המכוניות של ג’נבה. האתוס היא בעלת יכולת נהיגה אוטומטית, כשאחד המאפיינים שלה הוא הגה המתקפל לתוך לוח המחוונים ומפנה את החלל שלפני הנהג לעיסוקים אחרים שאינם נהיגה.

רינספיד אתוס, מכונית קונספט עם יכולת נהיגה אוטומטית (רינספיד)
רינספיד אתוס, מכונית קונספט עם יכולת נהיגה אוטומטית (רינספיד)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*