רנו חוזרת לאירן, תקים מפעלי הרכבה וייצור מנועים

  • אחרי שפיג’ו-סיטרואן הודיעה על חזרתה לייצור כלי רכב באירן, כעת עושה זאת רנו.
  • תקים מיזם משותף חדש עם שתי שותפות שייצר 150,000 כלי רכב ומנועים בשנה.
  • חידוש הפעילות עם אירן עלול להרגיז את הממשל האמריקני ועלול לעמוד בסיכון במידה והסנקציות על אירן יוחרפו.
נציגי רנו והחברות האירניות אחרי החתימה על ההסכם להקמת המיזם המשותף (קבוצת רנו)

אוטוניוז, 07.08.2017 – קבוצת רנו חתמה היום (ב’) על הסכם למיזם משותף להרכבת מכוניות עם IDRO יצרנית מכוניות ו-PARTO NEGIN NASEH Co, יבואנית רנו באירן. בשלב הראשון במסגרת המיזם המשותף ייוצרו 150,000 כלי רכב בשנה שיתווספו על 200,000 כלי רכב בשנה שהחברה מייצרת באירן במיזם משותף אחר. כלי הרכב הראשונים שייוצרו במסגרת המיזם המשותף החדש יהיו הסימבול והדאצ’יה דאסטר החדש.

קבוצת רנו תהיה בעלת השליטה במיזם המשותף, כשתחזיק ב-60% ממניותיו, אם כי בתקופה הראשונה השליטה תתחלק שווה בשווה בין שלוש השותפות. מקורות באירן דיווחו שההשקעה בהקמת המפעל תהיה 660 מ’ יורו. במסגרת המיזם יוקם מרכז הנדסי ורכש שיפתח קשרי עבודה עם ספקים מקומיים. בנוסף לכך המיזם צפוי להקים גם מפעל למנועים עם יכולת ייצור של 150,000 מנועים בשנה.

בתחום השיווק המיזם יפתח רשת של רנו להפצת מכוניות בנפרד מרשת ההפצה של יבואנית רנו.

קבוצת הרכב הצרפתית השניה, פיג’ו-סיטרואן, הודיעה כבר לפני מספר חודשים על חידוש הפעילות באירן. רנו הודיעה לראשונה על כוונתה להקים את המפעל בספטמבר האחרון.

סנקציות

שתי החברות הצרפתיות נאלצו לקטוע את פעילותן באירן בעקבות הטלת הסנקציות על המדינה בעקבות מדיניות הגרעין האירנית בתחילת העשור. חידוש הפעילות עכשיו אינו סותר כל הסכם, אולם הוא עלול להיות למורת רוחו של הממשל האמריקני שעדיין רואה באירן אויב המנסה לפתח נשק גרעיני. לאחרונה ארה”ב הטילה סנקציות על מספר ארגונים אירניים בעקבות שיגור טילים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!