ריקארדו מפתחת מערכת 48 וולט, מבוססת מצבר חומצת עופרת והשבת אנרגיה מגזי הפליטה

מכונית ההדגמה פורד פוקוס דיזל (ריקארדו)
מכונית ההדגמה פורד פוקוס דיזל (ריקארדו)

אוטוניוז, 29.06.2016 – ריקארדו, חברת המחקר והפיתוח ומספר שותפות אחרות לפרויקט ADEPT, מפתחות פתרון למערכת הנעה הייברידית קלה (mild hybrid) המבוססת על מערכת חשמל 48 וולט התומכת במנוע דיזל. החברה תציג את הממצאים הסופיים מהפרויקט בספטמבר השנה.

המכונית שתוצג השנה מבוססת על פורד פוקוס ECOnetric 1.5TDCi שבהומולוגציה המקורית פולטת 88 ג’/ק”מ דו תחמוצת הפחמן. המערכת החדשה אמורה להפחית את הפליטות לפחות מ-80 ג’/ק”מ. המרכיבים העיקריים של מערכת ההנעה החשמלית, שפותחה ע”י CPT, הם גנרטור/סטארטר מקורר מים שהספקו 16 כ”ס והוא משמש הן לבלימה רגנטרטיבית והן לשיגור סיוע מומנט ברמות שמעל 9 כ”ס וכך מאפשר למנוע להאט את פעולתו כשהדבר מתאפשר ולתרום לחסכון בדלק. יחידה זו משמשת גם את מערכת העצור-סע.

אנרגיה מושבת מיוצרת גם מגזי הפליטה כאשר טורבינה 48 וולט משולבת בתוך מערכת השבת אנרגיה מגזי הפליטה (exhaust gas energy recover system – TIGERS). למערכת זו הספק 2.4 ק”ו והיא משיבה חשמל מגזי הפליטה. הגז מגיע למערכת ה-TIGRES דרך שסתומים שפותחו במיוחד עבור המערכת ע”י Faurecia Emissions Controls Technologies. האנרגיה המושבת מאוחסנת במצבר פחמן עופרת מתקדם, ללא ליתיום ושניתן למחזרו בקלות. מצבר מסוג זה, הידוע גם כ-UltraBattery, מוגדר (ויקיפדיה) כ”מכשיר אגירת אנרגיה הייברידי” המשלב טכנולוגיה ultracapcitor עם טכנולוגיה של מצבר חומצת עופרת.

כדי לנצל את עוצמת המנוע 1.5 ל’ טורבו דיזל, טוב יותר, מערכת מיזוג האויר מופעלת באופן חשמלי וכחלק מהארכיטקטורה של המערכת החשמלית ה-Belt Starter Generator (BSG), מספקת רמות ניכרות של מומנט ותורמת לשיפור בצריכת הדלק.

אסטרטגיות ההפעלה של המערכת פותחו באמצעות סימולציות שאפשרו שילוב מלא של המנוע, מערכות השבת האנרגיה במערכת הפליטה וניקוי הגזים ומצבר ה-48 וולט.

דיאגרמה של מערכת המיילד הייבריד 48 וולט (ריקארדו)
דיאגרמה של מערכת המיילד הייבריד 48 וולט (ריקארדו)

כלי הרכב שיוצר להדגמה כבר הושלם ובשבועות הקרובים יעבור מבחני כביש ומבחני מעבדה כדי לבדוק את פעולת המערכות ולוודא את צריכת הדלק ורמת הזיהום. המטרה היא להגיע להפחת של 10%-12% בצריכת הדלק ולרמות פליטה של פחות מ-80 ג’/ק”מ. להערכת ריקארדו העלות לחסכון של 1 ג’/ק”מ בישום מערכת ADEPT היא 80 יורו והיא תחרותית עם מערכות פתרונות אחרים כמו כלי רכב הייברידיים באופן מלא.

“באמצעות ביסוס המערכת על אכיטקטורה חשמלית 48 וולט פרויקט ADEPT מתכוון להשיג עלות איזון אופטימלי בין עלות לביצועים כולל פליטות אולטרה נמוכות תוך השגת חסכון משמעותי בדלק,” נמסר בהודעה לעיתונות של ריקארדו.

פרוייקט ADEPT ממומן ע”י התכונית לכלי רכב עם פליטות נמוכות (OLEV) ומיושמת באמצעות Innovate UK, סוכנות החדשנות של בריטניה והשקעות תואמות של שותפי הפרויקט.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!