ריקארדו מפתחת את הדור הבא של מנוע חשמלי

אוטוניוז, 24.02.2015 – ריקארדו פיתחה לאחרונה מנוע חשמלי הפועל בשיטת synchronous reluctance, המיועד להנעת מכוניות חשמליות. בייצור מנוע בשיטה זו לא נעשה בו שימוש במתכות נדירות, rare earth)). עד כה יצרה ריקארדו אבטיפוס של המנוע שהספקו 85 קילוואט כחלק מפרויקט מחקר משותף עם RapidSR, שבו שותפות גם מספר חברות אנגליות נוספות.
עד כה נעשו ניסיונות אחדים לפיתוח מנועים שבהם לא יעשה שימוש במתכות נדירות, שלא רק שהן יקרות, אלא לעיתים הם קשות להשגה, בגלל בעיות מדיניות, אולם טרם בוצעה פריצת דרך בתחום. מנועי SRM אינם משתמשים במגנטים קבועים ולכן הם יכולים לספק תחליף מתאים לטכנולוגיה שבה נעשה שימוש בחומרים נדירים.

מבט נוסף על המנוע החשמלי (ריקארדו)
מבט נוסף על המנוע החשמלי (ריקארדו)

לדברי ריקארדו הפרויקט יצר “מסגרת לתכנון עתידי ויצור של מנועים לכלי רכב חשלמיים שיהיו בעלי ביצועים,, אריזה קומפקטית וקלי משקל כנדרש ליישומים לכלי רכב חשמליים, אבל יפחיתו בחדות את העלות בהשוואה למכונות עם מגנט קבוע.”

בין השותפים לפרויקט היתה גם יגואר לנד רובר, שלפני שנתיים הציגה, בתערוכת המכוניות של ג’נבה 2013, לנד רובר דיפנדר 110 חשמלי שצויד במנוע מסוג זה. הטכנולוגיה פותחה ע”י Nidec, השותפה גם לפרויקט הנוכחי.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*