- טויוטה מרחיבה את פיתוח תאי הדלק החשמליים למשאיות.
- מפתחת גורר קלאס 8 להובלת מכולות בנמלים.
- לגורר משקל מרבי 36 טון וטווח 320 ק”מ.
אוטוניוז, 04.05.2017 – ריקארדו, חברת הטכנולוגיה האוטומוטיבית, מסייעת בפרויקט ‘פורטל’, במסגרתו מתכננת טויוטה משאית תאי דלק חשמליים. המשאית, גורר בקלאס 8, מתוכננת לשימוש ניסיוני בנמלי לוס אנג’לס ולונג ביץ’. ריקארדו מספקת סיוע טכני בתכנון, בניית כלי הרכב, מבחנים ופיתוח וכעת היא תומכת בשלב המבחנים.
פרויקט ‘פורטל’ הוא השלב הבא במאמץ של טויוטה להרחיב את היישום של טכנולוגיית תאי דלק חשמליים. בשנה האחרונה החלה טויוטה לשווק באופן מוגבל את המיראי, מכונית פרטית המוזנת בתאי דלק והציגה את אוטובוס תאי דלק חשמליים שישמש להובלת ספורטאים במהלך אולימפידת טוקיו 2020 וייכנס לניסויים עוד השנה.
בפרויקט ‘פורטל’ סייעה ריקארדו בפיתוח מגוון רחב של פונקציות הנדסיות שכללו אינטגרציה ואריזת מערכות, כולל מערכות תאי הדלק, חשמל ואלקטרוניקה, מכלי מימן, מערכות קירור, סוללות, מנועים חשמליים ותמסורת. רבות ממערכות העזר שבאופן מסורתי מופעלות ע”י המנוע חושמלו אף הן ובהן מדחס אוויר, הגה כח ומערכת HVAC שהבקרות שלה משתלבות בקאנבס J1939.
פלטפורמת ‘פורטל’ תוכננה כדי לספק את הביצועים הנדרשים לתמוך בהסעת מכולות בין אתר פריקתן מאניה למסוף הטענה או להפך. המנוע החשמלי מייצר מעל 670 כ”ס ומומנט מעל 183 קג”מ, וכל זה משני מערכי תאי דלק ומצבר ליתיום-יון קטן, 12 קו”ש. המשקל המרבי המתוכנן לפורטל הוא 36 טון וטווח נסיעה משוער בין טעינות עומד על 320 ק”מ.
“באופן כללי, בגלל הגודל ועלות המצברים, משאיות כבדות אינן נוחות לסוגי חשמול המשמשים מכוניות נוסעים וכלי רכב מסחריים קלים,” אמר כריס ברובנק, סגן נשיא להנדסת כלי רכב בריקארדו, בהודעה לעיתונות. “פרויקט פורטל מספק על הזדמנות מלהיבה להעריך אפשרות מעשית נוספת עבור יישום ZEV במשאית כבדה.”
תגובה