רז היימן והלל סגל יזנקו ממוסקבה לבייג’ינג בראלי דרך המשי

רז היימן והלל סגל על רגע כלי רכב עליו הם יוצאים להרפתקאה נוספת (צחי אשר)
רז היימן והלל סגל על רגע כלי רכב עליו הם יוצאים להרפתקאה נוספת (צחי אשר)

אוטוניוז, 08.07.2016 – רז היימן (52, נהג) והלל סגל (67, נווט) יעמדו היום (ו’) על הפודיום במוסקבה בטקס הזנקת ראלי דרך המשי 2016 ומחר יצאו לראשון מבין 15 קטעים לאורך יותר מ-10,000 ק”מ אותם הם יסיימו, אם יסיימו, בבייג’ינג, בירת סין.

השניים השתתפו בשתי מהדורות קודמות של הראלי, ב-2009 ו-2010, השנתיים הראשונות שלו, וגם ניצחו בקטגוריה בה הם נטלו חלק. “ראלי ראייד הוא תמיד הרפתקאה גדולה במיוחד מאחר שאתה נוהג בנתיבים לא ידועים,” אמר היימן בראיון לאתר הרשמי של הראלי. “כל פניה יכולה להיות הפתעה ויכולתך להגיב במהירות תשרת אותך היטב ותשפר את הסיכוי שלך לסיים. זו הסיבה שהקבוצה אוהבת את הספורט הזה ומדוע שהיתה לו השפעה גדולה על החיים שלנו במשך יותר מ-20 שנה.”

ואכן היימן וסגל, במכונית אותה בנה סגל והמצוידת במנוע של ב.מ.וו, עברו כבר לא מעט הרפתקאות החל מראלי הפרעונים, דרך הדקאר (עדיין באפריקה) ועד לתחרויות בשנים האחרונות בבלקנים.

רז היימן והלל סגל על רגע כלי רכב עליו הם יוצאים להרפתקאה נוספת (צחי אשר)
רז היימן והלל סגל על רגע כלי רכב עליו הם יוצאים להרפתקאה נוספת (צחי אשר)

המכונית נמנית על קטגוריה T1.2 (אבטיפוס מבניה עצמית בעל מנוע דיזל). הבסיס היא שלדה צינורית שעליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פג’רו. למנוע הטורבו דיזל 6 צילינדרים, 3.0 ל’ של ב.מ.ו הספק 250 כ”ס והוא מנוהל ע”י תוכנת מרוצים יעודית. צריכת הדלק תעמוד על כ-3.5 ק”מ לליטר בזמן המרוץ. המשקל העצמי של כלי הרכב 1,980 ק”ג, לגלגלים יורכבו צמיגי Toyo חדשים מדגם OPEN COUNTRY M/T ובנוסף לכלי הרכב מערכת הרמה עצמית הידראולית מובנית, מידות כלי הרכב: אורך 4,200 מ”מ, גובה 2,000 מ”מ ורוחב 2,000 מ”מ.

“הסיפור של הקבוצה עם ראלי דרך המשי החל ב-2009,” אמר היימן לאתר. “זו היתה המהדורה הראשונה וכמו שסיפורים טובים מתחילים זה היה במקרה. חודש לפני הראלי ראיתי מודעה באתר אינטרנט של ראלי ראייד שהודיע על הרשמה שהיא ללא תשלום ומאחר שהקבוצה כבר ניצלה את כמעט את כל התקציב השנתי שלה החלטנו שזו הזדמנות גדולה לגלות אזור חדש לגמרי. כזה שמעולם לא התחרינו בו. היו לנו ניסיון גדול וניצחנו בקטגוריה T1.2NF (לא מפעל). חזרנו שנה אחר כך וזינקנו מסט. פטרסבורג לסוצ’י וגם הפעם נחלנו הצלחה גדולה. ניצחנו את הקטגוריה פעם נוספת.”

השנה, סיפר היימן, קבוצת פוינטר החליטה לחזור בגלל התוואי החדש של המסלול לתוך סין וגם בגלל רמת הארגון הגבוהה והתחרות הקשה שיהיה על הצוות להתמודד נגדה.

“אנחנו מצפים שסין תהיה מאתגרת. אנחנו ניתקל בנופים חדשים, נתיבים ואנשים. וזה יגיע אחרי שננהג כבר 5,000 ק”מ ברוסיה ובקזחסטאן,” אמר היימן.

“אנשים בישראל מאד נלהבים,” אמר היימן כנשאל על התמיכה שהם מקבלים בישראל. “כל אחד מבין עד כמה האתגר גדול. אפילו קבלנו מכתב נאה של עידוד מהשגריר בסין. זה עומד להיות ארוך וקשה ויעבוד בשטחים חדשים ולא מוכרים הן באירופה והן באסיה.”

מפת ראלי דרך המשי
מפת ראלי דרך המשי

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!