רווח 15 מיליון שקל לדלק רכב ברבעון החלש בשנים האחרונות

אוטוניוז, 05.08.2016 – דלק רכב סגרה את אחד הרבעונים החלשים ביותר שלה בשנים האחרונות, כאשר דיווחה אתמול (ה’) על רווח נקי של כ-15 מ’ ש’ ברבעון השני 2016, צניחה של 87%. מכירות החברה לרבעון צמחו ב-18% לכ-898 מ’ ש’ הודות לגידול של כ-17% במכירות מכוניות ל-5,586 יחידות, אולם הוצאות מימון בסך של 96.4 מ’ ש’ לעומת הכנסות מימון של 39.7 מ’ ש’ במקביל הקטינו את הרווח לפני מס ל-20.8 מ’ ש’ (86.9%-).

הרווח הגולמי של החברה לרבעון הסתכם ב-157.3 מ’ ש’ (2.3%+) אחרי שהוצאות המכירות גדלו בכ-20%. הרווח התפעולי ירד בכ-1.5% לכ-117 מ’ ש’. התחזקות הין היפני ב-11.5% במהלך הרבעון סידרה לחברה הוצאות מימון של כ-100 מ’ ש’ לעומת הוצאות מימון של כ-8 מ’ ש’ שנה קודם. בנוסף לכך נרשמה ירידה של כ-92% בהכנסות המימון לכ-3.9 מ’ ש’.

תוצאות החברה לחצי הראשון של השנה מצביעות על ירידה נמוכה יותר ברווח בהשוואה לרבעון השני. הרווח הנקי הסתכם בכ-163.8 מ’ ש’ (42.9%-).

בניגוד לרבעונים הקודמים דלק רכב לא הודיעה על חלוקת דיווידנד. מאז תחילת השנה חילקה החברה כ-135 מ’ ש’ דיווידנדים ירידה של כ-64% בהשוואה לחצי הראשון 2015. דלק רכב סיימה את הרבעון השני 2016 עם גרעון של כ-234 מ’ ש’ בהון החוזר.

השוואה בין הרבעון הראשון לשני של 2016 מצביעה על הרעה בכל סעיפי הפעילות. מספר המכוניות שנמכרו נפל בכ-36% ל-5,586 יחידות וההכנסה נפלה בכ-28% לכ-898 מ’ ש’, הרווח התפעולי צנח בכ-46% לכ-117 מ’ ש’. אמנם ההכנסה לכל יחידה שנמכרה גדלה, אולם הירידה החדה במכירות לצד התחזקות הין היפני והקושי לייקר את המכוניות בגלל התחרות בשוק המקומי פגעו בפעילות החברה.

בחודש שעבר הודיעה דלק על מדיניות חדשה בשיווק מאזדה 3, כלי הרכב החשוב ביותר שלה, כאשר היא הוזילה את גירסת ה-2.0 ל’ ויקרה את גירסת ה-1.5 ל’ וקבעה להם מחירים זהים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!