קיה חנכה מפעל ענק במכסיקו, שישי מחוץ לקוריאה

מכובדים קוריאנים ומכסקינים בטקס חנוכת המפעל החדש של קיה (קיה)
יו”ר קבוצת יונדאי (שלישי מימין) בטקס חנוכת המפעל החדש של קיה (קיה)

אוטוניוז, 13.09.2016 – קיה חנכה בשבוע שעבר מפעל ענק חדש במכסיקו שבהקמתו הושקעו 3 מיליארד דולר. המפעל משתרע על שטח של כ-5,000 דונם והוא מתוכנן להיקף ייצור של עד 400,000 מכוניות בשנה. זה המפעל השישי של קיה מחוץ לדרום קוריאה.

משלחת בת כ-100 משתתפים מדרום קוריאה, בראשה עמד מונג קו צ’ונג, יו”ר קבוצת יונדאי  מוטור לקחה חלק באירוע, בנוסף לשר הכלכלה מממשלת מכסיקו, ראש הממשלה המקומית, נואיבו לאון, וראש העיר הסמוכה, Pesqueria.

במהלך דבריו בטקס התלונן ראש העיר, מיגואל אנגל לוצאנו, על חוסר השקעה בתשתית מתאימה בעיר וביקש מהשלטונות סיוע חירום, דיווח האוטומוטיב ניוז.

פעילות הייצור במפעל החלה במאי האחרון עם תחילת ייצור הקיה פורטה. החל ב-2017 ייוצר במפעל דגם הקיה ריו החדש (דגם זה עתיד להחשף בתערוכת פאריס הקרובה).

שווקי היעד העיקריים של המפעל, 80% צפויים להיות בצפון אמריקה ובדרום אמריקה. קצב הייצור הנוכחי במפעל, כשפועלת משמרת אחת, הוא 100,000 מכוניות בשנה והוא יוגבר ל-300,000 מכוניות בשנה החל ב-2017 עם תחילת עבודתה של משמרת שניה. משרת שלישית מתוכננת ל-2018 ואז נפח הייצור השנתי יעלה ל-400,000 מכוניות בשנה, כאשר ייוצרו בו מכוניות קיה ויונדאי.

קיה מכנה את המפעל “מתקן ייצור אוטומטיבי משולב היי טקי” והוא כולל מחלקות כבישה, צביעה והרכבה. מרכז מיוחד בודק את איכות הייצור.

קיה מעריכה שעד סוף 2017 המפעל יצור 14,000 מקומות תעסוקה באזור.

קיה הודיעה שתתרום מיליון דולר לטובת “אחריות סוציאלית” לעיר הסמוכה.

הקמת המפעל נתקלה בקשיים ביחסים שבין המדינה המקומית לקיה, כאשר התחלף ראש הממשלה. ראש הממשלה החדש טען שהחוזה שנחתם בין קיה למדינה היה מושחת ונכנס עם קיה למו”מ חדש לגבי ההטבות שהחברה תקבל. המו”מ הסתיים לאחרונה ומפרסומים במכסיקו עולה שהמדינה תחסוך כ-370 מ’ ד’, אם כי טווח זמן החיסכון אינו ידוע, דיווח האוטומטיב ניוז.

לעת עתה הקשר של המפעל עם העולם החיצון אינו מושלם, כאשר מסילת ברזל באורך של כ-30 ק”מ שאמורה לחבר את המפעל לרשת הרכבות המכסיקנית טרם הושלמה ומכוניות חדשות מובלות מהמפעל במשאיות מיוחדות במקום בקרונות, וזאת על תשתית רעועה. המסילה אמורה להיות מושלמת עד סוף 2017 כאשר היקפי הייצור יגדלו בהיקף משמעותי.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*