קיה זכתה שנה שניה ברציפות במשאל האמינות השנתי של ג’יי.די. פאורס

  • עליה בתוצאות הדגמים הקוריאנים והאמריקנים, ירידה ליפנים ולאירופים.
  • חמישה דגמי קיה זכו במקום הראשון בחמש קטגוריות.
  • הציון הכולל של התעשיה השתפר ב-8% לשיא של כל הזמנים.

jdpower2017אוטוניוז, 22.06.2017 – מותג קיה זכה בפעם השניה ברציפות במקום הראשון ב-U.S. Initial Quality Study, לשנת 2017. זה הדו”ח הידוע ביותר של חברת המחקר J.D. Powers, שנערך השנה במהדורה ה-30. קיה דורגה במקום הראשון עם 72 תקלות מדווחות ל-100 כלי רכב.

בדירוג הדו”ח התחוללו שינויים משמעותיים כאשר מותגים אמריקנים וקוריאנים עלו בדירוג בעוד מותגים יפניים וגרמניים נסוגו. הנסיגות הבולטות היו של טויוטה ולקסוס. בסך הכל הדו”ח הציג שיפור באיכות לרוחב התעשיה. “זו ללא ספק האיכות הגבוהה ביותר שנראתה מעולם,” אמר בהודעה לעיתונות דייב סרג’נט, סגן נשיא, לכלי רכב גלובליים ב-J.D. Power. “התעשיה צוברת תאוצה ובאמת משפרת את איכות כלי הרכב שלה.”

מותג הפרימיום של קבוצת יונדאי, ג’נסיס דורג במשאל בפעם הראשונה וזינק מיד למקום השני עם 77 תקלות ל-100 מכוניות. פורשה, מותג הספורט של קבוצת פולקסווגן ירד למקום השלישי עם 78 תקלות ל-100 מכוניות.

דגמי פורד וראם, מותג הטראקס והמסחריות של קבוצת קרייזלר, סיימו בחמישיה הראשונה עם 86 תקלות ל-100 מכוניות. זו הפעם הראשונה מאז 2011 ששני מותגים אמריקנים מסורתיים מדורגים בחמישיה הראשונה.

לדברי סרג’נט השיפור בדירוג של פורד נובע בעיקר מיישום מערכת ההפעלה החדשה של מערכת האינפוטיינמנט Sync 3 המבוססת על NQB של בלאקברי.

מחקר האיכות השנתי של J.D. Powers

מחקר ה-U.S. Initial Quality Study שמבצעת חברת J.D. Powers מדי שנה, משמש כמדד בתעשייה עבור איכות כלי הרכב החדשים לאורך 90 הימים הראשונים של הבעלות, והוא הוכח כמנבא מצוין לאמינות לטווח ארוך, שבכוחה להשפיע באופן משמעותי על החלטות לרכישת כלי רכב חדשים. במוקד המחקר נמצאים ביצועים של רמת דגם והשוואת דגמים אינדיבידואליים לדגמים דומים בסגמנטים שונים, המסייעים ליצרניות בכל העולם לתכנן ולייצר כלי רכב באיכות גבוהה העולה על ציפיות הבעלים.
(מתוך אתר J.D. Powers)

ניסאן, עם ציון 93, היה המותג היפני בעל הדירוג הגבוה ביותר, מקום עשירי בדירוג הכולל, שהיה גם הדירוג שלו בשנה שעברה.

מותגי טויוטה ולקסוס הציגו הפעם ביצועים בינוניים, כאשר לקסוס לראשונה בהיסטוריה זכה לניקוד הנמוך מהממוצע התעשייתי.

מאזדה, לנד רובר, מיצובישי, וולבו, יגואר ופיאט עם 125 תקלות עד 163 תקלות ל-100 כלי רכב סגרו את הדירוג. הסיבה לתקלות המרובות, לדברי סרג’נט, היה מהשקת מוצרים חדשים בכלי הרכב, שסבלו עדיין מבעיות אמינות.

ממוצע התקלות בתעשיה נפל בכ-8% מ-105 תקלות ל-97 תקלות ל-100 כלי רכב. לדברי סרג’נט זו השנה השלישית של שיפור במדד התעשייתי והפעם בקצב מהיר יותר מאשר בשנים הקודמות.

אינפוטיינמנט

שיפורים במערכות האינפוטיינמנט סייעו למותגים האמריקנים המסורתיים לשפר את ביצועיהם שנה שניה ברציפות ולרדת לציון 93 תקלות ל-100 מכוניות לעומת 99 תקלות שנה קודם.

הליקויים הרבים ביותר השנה נחשפו במערכות ADAS דוגמת מערכת בקרת שיוט סתגלנית, התראת סטיה מנתיב, מערכות התראה/מניעת תאונה והתראות נקודה מתה.

זוכי הפרסים

קבוצת יונדאי מוטור זכתה במספר הפרסים הרב ביותר עבור זכיה בקטגוריה, כאשר בכל הפעמים הדגמים הינם דגמים של קיה. חמישה דגמי קיה זכו בפרסים ראשונים בקטגוריה, קיה קאדנצה, קיה פורטה, קיה נירו, קיה סורנטו וקיה סול.

ג’נרל מוטורס זכתה בפרסים עבור דגמי השברולט סילווארדו HD, שברולט סוניק, וג’י.אמ.סי Terrain.  קבוצת ב.מ.וו עם סידרה 2, סידרה 4, X6 ומיני קופר זכתה בארבע קטגוריות.

אודות מחקר האיכות הראשונית 2017

מחקר האיכות הראשונית של ארה”ב לשנת 2017 מבוסס על תשובות של קרוב ל-80,000 רוכשים וחוכרים של כלי רכב חדשים לשנת 2017, שתושאלו לאחר 90 יום של בעלות. המחקר מבוסס על שאלון בן 233 שאלות המאורגנת לשמונה קטגוריות של בעיות, המיועדות לספק ליצרניות מידע על מנת להקל על זיהוי בעיות ולהאיץ את שיפור המוצר. שמונה הקטגורית שנבחנו הן: חיצוניות, מושבים, חוויית נהיגה, מנוע/תמסורת, מאפיינים/בקרות/ תצוגות, פנים, חימום/איוורור/מיזוג אוויר, אודיו/תקשורת/בידור/ניווט.

המחקר נערך מפברואר עד מאי 2017.

(J.D. Powers)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*