קורונה ווירוס / כאשר הכל יסתיים, הטיסות, נסיעות העבודה יחזרו לשיגרה

  • אורן בצלאלי, CEO הרמאן בישראל, מסביר כיצד מתמודדת החברה עם הקורונה ווירוס.
  • לעת עתה ההשפעה קטנה, עובדים בודדים בהסגר, עובדים מהבית.
  • בסין העובדים חזרו לעבודה, אם מהבית או מהמשרד.

אוטוניוז, 07.03.2020 – “אי אפשר להגיד שיש השפעה, עוד לא,” כך אמר לאוטוניוז אורן בצלאלי, ה-CEO של הרמאן בישראל בהתייחסו, אי אפשר אחרת, לקורונה ווירוס. “אנחנו מנסים לבדוק את זה. זה לא טרווייאלי.”

“מה שמעניין אותנו זה ייצור של כלי רכב, שמזה אנחנו מרוויחים. אנחנו לא יודעים לשים את היד על מגמה. מן הסתם ירד [הייצור], אבל לא יודעים לשים כמה.”

במובן הזה, של חברה שיש לה כבר הכנסות, הרמאן יוצאת דופן בנוסף של האוטוטק הישראלי (ומובילאיי שותפה לה), שרובו מורכב מסטארטאפים הנמצאים בשלבים שונים של פיתוח טכנולוגיות ואינטגרציה עם קבוצות טיר ו-OEMs.

“עבודות אינטגרציה לקראת [ייצור בפרוייקטים חדשים] נמשכות ללא פגיעה,” אומר בצלאלי. “עושים קונפרנס קולס כשצריך”. לדבריו עובדי החברה בסין כבר חזרו לעבודה ועובדים אם מהבית ואם מהמשרד. אולם בהרמאן, כמו בכל עסק אחר, עדיין לא יודעים האם המגיפה היא עניין לרבעון אחד או יותר.

מאחר שהרמאן אינה מייצרת בישראל אין כמעט פגיעה בפעילות החברה בישראל. מספר בודד של עובדים, פחות מחמישה, נמצאים בבידוד, אחרי שחזרו מטיסות לחו”ל ועובדים מהבית. “השאלה מה יקרה אם פתאום יהיו עשרות או מאות. כרגע זה לא משמעותי,” אומר בצלאלי.

הסעיף העיקרי שבו מורגש חסכון הוא זה של טיסות, שבוטלו או נידחו, ונסיעות עבודה. “הלקוחות מבינים את הסיטואציה. בינתיים זה עובד טוב,” אומר בצלאלי.

“אחרי שכל המשבר יסתיים התעשיה תגיד למה עשינו כל כך הרבה טיסות,” הוא אומר, במה שנשמע כבדיחות דעת. “כרגע זה עובד כי אין ברירה. אני מאמין שהטיסות יחזרו למצב הקודם. בסופו של דבר אנשים טסים לשלוש מטרות: תמיכה בלקוחות, מכירות, כנסים ואירועים יש אינטרס כלכלי.”

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*