קונסורציום יפני מפתח מפות תלת מימד למכונית ללא נהג

שכבות מידע למכונית ללא נהג על בסיס המפה הדיגיטלית
שכבות מידע למכונית ללא נהג על בסיס המפה הדיגיטלית

אוטוניוז, 06.09.2016 – מיזם משותף חדש יפני מתחיל בפיתוח מפות תלת ממדיות ברזולוציה גבוהה המיועדות לשימוש במכונית ללא נהג. במיזם המשותף, Dynamic Map Planning שותפות יצרנית המפות היפנית Zenrin ומיצובישי אלקטריק, תשע יצרניות רכב מקומיות והוא נתמך ע”י ממשלת יפן. השלמת המיזם מתוכננת למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

בשלב הראשון יכסו המפות שהמיזם יפיק 300 ק”מ של כבישים מהירים (expressways), כך דיווח ה-Nikke Asia Review. ב-2017 המיזם מתכנן למפות 20,000 ק”מ נוספים של כבישים מהירים. המיפוי יעשה באמצעות כלי רכב שיצויד בציוד חישה, מדידה ומיקום מתאים שיסרוק את הכבישים. הנתונים שיצטברו יועברו למחשבים שיפענחו אותם ויצרו את המפה. המפות יאפשרו למכונית לחזות את הסביבה שבה היא עתידה לנסוע ולהתאים לכך את מהירותה.

השיטה שמפתח המיזם המשותף, של מפות שאינן מתעדכנות באופן מקוון, אינה תואמת את הפיתוחים הנוכחיים במערב, כאשר השאיפה היא להגיע למצב שבו מפה דיגיטלית תלת מימדית מתעדכנת כל העת ומסוגלת לתת הוראות נהיגה תוך שימוש באינטליגנציה מלאכותית.

כדי ליצור את המפה באופן מדויק, כפי שנדרש, פיתחה מיצובישי אלקטריק צויד מדידה המותקן על כלי הרכב הסורק את השטח, מיקומו המדויק ידוע כל העת בזכות GPS וחיישנים המותקנים עליו חשים את ההטיות של המכונית ומודדים את השיפועים. חיישני לייזר יחושו ברמזורים, פניות ימינה ושמאלה ומעברי חציה.

כדי ליצור מפה רלבנטית למכונית היא תשולב עם מידע בזמן אמת שיגיע באמצעי V to X, מידע תנועה ותחזיות תנועה כאשר מידע נוסף שיעשה בו שימוש יהיו חוקי התנועה, מידע על עבודות בכביש ומזג האויר.

המיזם החדש שוקל גם שיתוף פעולה עם Here, חברת המיפוי של שלוש יצרניות מכוניות הפרימיום הגרמניות, שנרכש מנוקיה הפינית. מטרת שיתוף הפעולה היא יצירת מפרט סטנדרטי למפות דיגיטליות שיאפשר ליצרניות רכב יפניות לפעול באירופה ולהפך.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!