קדילאק מתחילה לשווק מערכות V2V בדגמי 2017 בארה"ב

  • המערכת מבוססת על DSRC בשילוב GPS.
  • תתקשר עם מכוניות בסביבה ומערכות תשתית.
  • מיועדת להתריע בפני הנהג, אבל לא מפעילה את ה-ADAS.

אוטוניוז, 12.03.2017 – קדילאק, מותג הפרימיום של ג'נרל מוטורס מתחיל לשווק את דגמי 2017 עם מערכת בטיחות V2V. השיווק בינתיים יתבצע בארה"ב בלבד. המערכת על תדר DSRC בשילוב עם מערכת GPS, מיועדת ליצור רשת של מכוניות שמסוגלות לתקשר בין לבין עצמן ובינן לבין תשתיות במטרה להתריע בפני נהגים על סכנות בכביש. כלי הרכב אינם מצוידים לעת עתה במערכות נהיגה אוטונומית.

לדברי קדילאק יתרונה של המערכת הוא בהתראה מוקדמת שהיא מספקת לנהג ובכך מגדילה את יכולת התגובה שלו. חסרונה של המערכת הוא כפול: רק כלי רכב המצוידים במערכת זהה תואמת יוכלו לתקשר האחד עם השני או עם התשתית ומיעוט יחסי של מכוניות קדילאק. חסרון נוסף הוא התלות בגורמים חיצוניים שאמורים להתקין חיישנים בתשתית שיאפשרו תקשורת V2I (כלי רכב-תשתית). אולם סביר להניח שכאשר ג'נרל מוטורס תיישם שימוש נרחב יותר במערכת, גם למותגי הקבוצה העממיים והזולים יותר, היא תוכל ליצור רשת התרעה משמעותית יותר. בנוסף לכך במידה ויצרניות רכב נוספות יציידו את כלי הרכב שלהם במערכות תואמות הן יגדילו את איכות הכיסוי של המערכת, המיועדת לכיסוי טווחים קטנים יחסית של כמה מאות מטרים.

יתרונה של המערכת הוא בכך שאין צורך בקו ראיה לאזור שבו עלולה להתרחש תקלה, איכות פעולתה אינה תלויה במזג האויר או בשעות היממה, יום או לילה והיא אינה זקוקה לרשת סלולארית כדי לשדר נתונים. קצב שידור הנתונים של המערכת הוא 1,000 מסרים לשניה למרחק של עד כ-330 מ'.

מכוניות קדילאק מצוידות באמצעי ADAS, אולם מההודעה לעיתונות עולה שמערכות אלה לא יגיבו למערכת ה-V2V אלא רק יתריעו בפני הנהג שיצטרך לבצע את פעולות המניעה או החירום באופן עצמאי.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*