קבוצת פולקסווגן הדיחה את טויוטה מהמקום הראשון בדירוג המכירות 2016

  • אחרי ארבע שנים במקום הראשון טויוטה איבדה אותו לפולקסווגן.
  • שינוי במגמת צריכת הרכב בארה"ב פגעה במכירות טויוטה.
  • ג'נרל מוטורס טרם פרסמה נתונים, אבל תדורג במקום השלישי.

אוטוניוז, 30.01.2017 – 2016 היתה שנה קשה לקבוצת פולקסווגן, השנה הראשונה אחרי הדיזלגייט, עם קנסות במיליארד דולרים, הנהלה חדשה וניהול משברים. אולם כל אלה לא מנעו מקבוצת הרכב הגדולה באירופה להפוך גם לגדולה בעולם עם מכירות של 10.3 מ' כלי רכב, כ-100,000 יחידות יותר מטויוטה, שאיבדה את המקום הראשון אחרי ארבע שנים. המכירות של שתי הקבוצות כוללות גם מכוניות  פרטיות, מסחריות קלות, וואנים, משאיות ואוטובוסים.

טויוטה סבלה בשנה שעברה משינוי בטעמו של הקהל האמריקני, שהחל לנטוש בהמוניו את המכוניות הפרטיות לטובת רכבי שטח, ג'יפונים וטראקס.

במקום השלישי תדורג ג'נרל מוטורס, שטרם פרסמה את נתוני המכירות הסופיים ל-2016 והם צפויים לעמוד על כ-10 מ' כלי רכב. הברית רנו-ניסאן היתה תופסת את המקום הרביעי בדירוג עם מכירות כוללות של כ-8.7 מ' כלי רכב, אולם לעת עתה המכירות שלהן מתחלקות בין שתי קבוצות: קבוצת רנו (רנו, דאצ'יה, סמסונג מוטורס) וקבוצת ניסאן (ניסאן, אינפיניטי, דאטסן). לאלה יש גם להוסיף את מכירות לאדה.

וכך המקום הרביעי נפל לקבוצת יונדאי הקוריאנית כשבמקום החמישי תדורג קבוצת פורד, שהיא היחידה מבין קבוצות הרכב שמכירותיה נפלו בשנה שעברה (כאמור תוצאות ג'י.אמ טרם פורסמו).

בעידן הטרום דיזלגייט, עם ההנהלה הקודמת בראשות פרדיננד פייך ומרטין וינטרקורן, הצהירה פולקסווגן על כוונתה להפוך לקבוצת הרכב הגדולה בעולם ב-2018. באופן זמני מטרה זו הושגה כבר לפני ארבע שנים, וב-2016 היא הושגה פעם נוספת, כשהפעם הספינה מנווטת ע"י הנהלה חדשה בראשותו של מתיאס מולר. בעידן פייך/וינטרקורן, פולקסווגן רכשה מכל הבא ליד, כאשר הרכישות האחרונות התמקדו ביצרניות משאיות, קבוצת מאן וקבוצת סקניה, שהיום הוא חלק אינטגרלי מהחטיבה המסחרית של הקבוצה. לפולקסווגן יש גם מותגי על כבוגאטי ולמברוגיני, מותגים עממיים כסיאט וסקודה ומותג ספורטיבי כפורשה, כך שהיא אולי קבוצת הרכב היחידה הפעילה בכל הקטגוריות והנישות של התעשיה האוטומוטיבית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*