צרפת סימנה מטרה, להוציא מנועי בעירה פנימית משימוש עד 2040

  • ניקולאס הולו, השר הצרפתי לאיכות הסביבה, הודיע שב-2040 לא ימכרו יותר מכוניות עם מנועי בעירה פנימית בצרפת.
  • עד 2050 צרפת מתכננת כלכלה ללא פליטות פחמן.
  • התוכנית, לעת עתה הצהרתית בלבד, מציבה אתגרים בפני תעשיית הרכב הצרפתית.

אוטוניוז, 07.07.2017 – ניקולאס הולו, השר לאיכות הסביבה בממשלת צרפת, הודיע אתמול (ה’) על תוכנית חדשה לאיסור שימוש במכוניות עם מנועי בעירה פנימית, בנזין ודיזל, בצרפת החל ב-2040 כאשר בצרפת יימכרו מכוניות חשמליות בלבד. התוכנית היא חלק מתוכנית מקיפה יותר של עמנואל מקרון, נשיא צרפת החדש, לכלכלה ללא פליטות פחמן החל ב-2050. הולו אמר שהוא מכיר בקשיים שהתוכנית תגרום ליצרניות הרכב הצרפתיות, אולם לדבריו יש להן בצנרת פרויקטים שיכולים לסייע להן להגשים את המשימה הזו.

כחלק מהתוכנית משקי בית בעלי הכנסה נמוכה יזכו לתמיכה כספית ברכישת מכוניות חשמליות.

הודעתו של הולו הגיעה יום אחד אחרי שוולבו הודיעה על כוונתה לחשמל את כל דגמיה החל מ-2019. הולו השתמש בהודעה זו כדי לתמוך במדיניות החדשה אותה הוא הציג.

הודעתו של הולו צפויה לאתגר את יצרניות הרכב הצרפתיות. למרות שהברית רנו-ניסאן נחשב למובילה בתחום המכוניות החשמליות על מצברים, BEV, טכנולוגיה זו אינה צפויה לתפוס תאוצה משמעותית בשנים הקרובות. בחצי הראשון של 2017 אחוז המכוניות החשמליות שנמכרו בצרפת עמד על 1.2% מכלל מכירות הרכב, וזהו עוד נתון טוב ביחס למדינות מערב אירופיות אחרות. טכנולוגיות אחרות, דוגמת הייבריד, פלאג-אין הייבריד, הייבריד ביניים צפויות להיות פופולריות לא פחות ממכוניות חשמליות. אולם הכוונה של הולו לחסל כליל את מכירות מנוע הבעירה בצרפת, עלולה לפסול גם את הטכנולוגיות האלה משימוש.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!