צניחה במחירי הסוללות תזניק מכירות מכוניות חשמליות ל-42 מ’ כלי רכב ב-2040, 35% מכלי הרכב החדשים

אוטוניוז, 28.02.2015 – בעוד כמעט רבע מאה, ב-2040, 35% מהמכוניות שיעלו על הכבישים יהיו חשמליות, מעל לרבע מהמכוניות על הכבישים יהיו חשמליות והתוצאה תהיה צריכה מופחתת של דלק לתחבורה לעומת גידול בצריכת החשמל לתחבורה, אלו אחדות מהמסקנות המופיעות במחקר שערכה BNEF. הסיבה העיקרית לזינוק העצום הצפוי ברכישת מכוניות חשמליות היא הירידה החדה הצפויה בעלות הסוללות. אמנם המחקר לא קובע מה תהיה עלות סוללה ב-2040, אולם הוא מצייר תוואי שלפיו בשנים האחרונות מחיר קו”ש בסוללת ליתיום יון נפל ב-65% ל-350 ד’ בשנה שעברה והחוקרים צופים שב-2030 המחיר ימשיך לרדת אל מתחת ל-120 ד’/קו”ש. מעבר לכך המחירים ימשיכו ליפול כאשר יוצגו סוללות במבנים כימיים חדשים. כאשר מחירי הסוללות יפלו לרמות מחירים כאלה, טוענים החוקרים, מחיר תחזוקת המכונית לאורך חייה יהיה נמוך מזה של מכונית המונעת במנוע בעירה פנימית.

החוקרים מסתמכים על תחזיות ה-EIA, סוכנות האנרגיה האמריקנית, הצופה שמחירי הדלק יעלו באמצע העשור הבא ל-50 ד’/חבית וב-2040 יגיעו ל-70 ד’/חבית.

מכוניות חשמליות מוזנות מצבר, BEV, יהיו זולות יותר לאורך כל חייהם ממכוניות מנוע בעירה פנימית, כבר באמצע העשור הבא, במידה ומחירי הדלק יתנהגו בהתאם לתחזית של ה-EIA. אולם במידה ומחירי הדלק ירדו ל-20 ד’/חבית, הן יהפכו לזולות יותר רק בתחילת שנות ה-30′ של המאה, קובעים החוקרים.

בשנה שעברה נמכרו בעולם 462,000 כלי רכב חשמליים (BEV ו-PHEV) זינוק של 60% בהשוואה ל-2014, לדברי החוקרים. לפי תחזיתם ב-2040 ייוצרו כ-120 מ’ כלי רכב קלים וכ-42 מ’ מהם יהיו חשמליים, רובם המכריע BEV ומיעוטם PHEV. שינוי זה ישפיע באופן ניכר גם על צריכת החשמל, כאשר במקום 13 מ’ חביות נפט ליום, יצרכו המכוניות החשמליות 1,900 טו”ש חשמל ביום, שווה ערך ל-8% מייצור החשמל הגלובלי היומי ב-2015.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!