צמיחה במכירות, ברווחי ב.מ.וו ב-2015, צפי לגידול איטי יותר במכירות ב-2016

אוטוניוז 10.03.2016 – ב.מ.וו, שביום שני האחרון חגגה 100 שנים להיווסדה, שמרה את החדשות הטובות יותר להמשך השבוע, כאשר פרסמה אתמול (ד’) את תוצאותיה הכספיות ל-2015 והן היו טובות מהחזוי, הרווח התפעולי הסתכם ב-9.59 מיל’ יו’ (10.6 מיל’ ד’) והיה טוב מהתחזית לרווח של 9.55 מיל’ ד’ בסקר אנליסטים של רויטרס. הרווח התפעולי עמד על 9.2%, לעומת 9.6% ב-2014. בכל שנת 2015 הסתכמו הכנסות הקבוצה ב-92.2 מיל’ יו’ (14.6%+) והרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ב-6.4 מיל’ יו’ (10.0%+).

ב.מ.וו, המייצרת ומשווקת את המותגים ב.מ.וו, רולס-רויס ומיני, את סדרת ה-i המחושמלת ואת אופנועי ב.מ.וו, שמרה על מקומה כיצרנית מכוניות הפרימיום הגדולה בעולם אחרי שהגדילה את מכירותיה ב-5.2%. הארלד קרגר, יו”ר הנהלת הקבוצה, אמר בהודעה לעיתונות, שהחברה מתכוונת להגדיל במעט את מכירותיה גם השנה. ב.מ.וו המליצה לאסיפה הכללית על חלוקת דיווידנד בסך 3.20 יו’ למניות רגילות ו-3.22 יו’ למניות מועדפות, המלצות שאכזבו אנליסטים שציפו לדיוודינד גבוה יותר.

“בב.מ.וו לבטח יודעים שהם תחת לחץ להראות שהם מסוגלים לשמר את המומנטום של הצמיחה ושהם זקוקים למצוא דרך חדשה להחזיר את התשוקה למותג,” אמר ארנדט אלינגהורסט, אנליסט באברקור ISI שצוטט בבלומברג.

מכירות מותג מיני גדלו בשנה שעברה ב-12% לשיא של 338,446 יחידות, כאשר מכירות דגם ה-5 דלתות, שלראשונה שווק במשך שנה שלמה, הגיעו לכ-95,000 יחידות לעומת ככ-13,000 יחידות שנה קודם. מכירות רולס-רויס נפעלו ב-6.8% ל-3,785 יחידות, עובדה שהחברה הסבירה ב”רוחות נגדיות קשות” בסין.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!