פרשת מובילאיי / משרד התחבורה טרם קיבל דיווח על החציה באור אדום, מובילאיי לא נותנת תשובות

  • אחרי אירוע בטיחות על החברה לעצור את הניסוי ולדווח למשרד התחבורה.
  • משרד התחבורה טרם קיבל דיווח.
  • מובילאיי אינה מגיבה לשאלות.
מצלמת טרי פוקאל בב.מ.וו סדרה 7 כפי שהוצגה בשנה שעברה. התקלה בלתי מוסברת (אוטוניוז)

אוטוניוז, 21.05.2018 – מובילאיי, המפתחת מערכות נהיגה אוטונומית, טרם דיווחה למשרד התחבורה על התקלה שארעה בעת נסיעת הדגמה של המערכת ברחובות ירושלים בשבוע שעבר, כאשר מכונית המבחן האוטונומית חצתה רמזור באור אדום. בעקבות שאלות שהעביר אוטוניוז למשרד התחבורה, מסר המשרד ש”במקרה של אירוע בטיחותי במהלך ניסוי על החברה לעצור את הניסוי לדווח על האירוע ולבצע תחקיר והפקת לקחים. המידע על האירוע המדובר טרם הועבר למשרד התחבורה.” מהתגובות של מובילאיי, שאינה מוציאה תגובה רשמית לפרשה, לא ברור באם הניסוי נעצר והופקו לקחים כלשהם.

התקלה במערכת של מובילאיי היתה תקלה חמורה. המכונית כשלה מלעצור ברמזור אדום, בו היא יכולה היתה להבחין ממרחק רב. תקלה שניה היתה בכך שנהג המבחן לא בלם כלל את המכונית והניח לה לעבור ברמזור אדום. התקלה הטכנית יכולה להיות בשורה ארוכה של גורמים, אבל מובילאיי מסרבת לחשוף פרטים על האירוע והסיבות למה שקרה. הטלת ההאשמה בכך שמצלמת ערוץ 10 שהותקנה על גג המכונית שיבשה את התקשורת האלחוטית בין הרמזור למכונית נראית, על פניה, מטעה. מובילאיי סרבה להשיב לאוטוניוז האם יש בחברה רגולציה לגבי נהגי מבחן והאם נהג המבחן שישב מאחורי ההגה היה מוסמך כנהג מבחן.

המערכת של מובילאיי מבוססת על קליטה פאסיבית של תאורת הרמזור (מערכות רדאר וליידאר הן אקטיביות) ע”י מצלמת טרי-פוקאל המותקנת בחזית הרכב. לא ברור לכן איזה אלמנט אלחוטי עלול היה לפגוע בפעולת המערכת. רק הסברים טכניים מצד מובילאיי יוכלו להבהיר את ההסבר המוזר.

מצד שני אתמול כי נשמעה דעה כי האלוגריתמיקה של מובילאיי עדיין לוקה בחסר. אולם אנשי הייטק שפנינו אליהם סרבו להתייחס לפרשה או שלא שמעו אודותיה.

העובדה שמובילאיי לא דיווחה על האירוע, וגם אינטל, החברה האם לא עשתה כן, היא בעלת משמעות

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!