פרנקפורט 2019 / מכוניות מחושמלות, אוירה קודרת בפתיחת התערוכה

  • התערוכה הדו שנתית בפרנקפורט היא חלון הראווה של תעשיית הרכב הגרמנית.
  • התעשיה נמצאת עכשיו בתחילתו של מחזור שלילי.
  • החישמול מטיל את התעשיה עול כלכלי כבד.
ב.מ.וו 4 קונספט (אוטוניוז)

אוטוניוז, פרנקפורט 10.09.2019 – תערוכת פרנקפורט שנפתחה היום (ג') לשני ימי עיתונות מחפשת את עצמה. דובר על זה בחודשים ובשבועות האחרונים, אולם היום זה היה ברור יותר מתמיד. במפגש אנליסטים על הבוקר אמר התייחס ד"ר מרטין קורלס, מה-VDA, למצבה של התערוכה לאור מצבה של התעשיה. ואם התערוכה משקפת את מצב התעשיה, ולא רק שינויים בהרגלי צריכת מדיה, ראשי התעשיה צריכים להיות מודאגים, כפי שהם אכן נשמעו.

לפי הגרפים של קורלס המצב אכן מדאיג. למשל גרמניה ייצאה בשנה שעברה כ-745,000 מכוניות לבריטניה, לכן הברקזיט מדאיג ביותר; יצוא גרמני לארה"ב נמצא בסכנה להטלת מכסים; יצרניות גרמניות המייצרות כיום בארה"ב סובלות מהטלת מכסים בסין. מה שהתעשיה הגרמנית זקוקה לו הוא מסחר חופשי, בדיוק הכיוון ההפוך שבו בחר הנשיא טראמפ.

יצרניות הרכב הגרמניות הופיעו כולן לתערוכה, אבל רחוקות מהמימדים של העבר. ביתן 3 שבעבר היה מוקדש בעיקרו לפולקסווגן פרטיות, מכיל הפעם את כל מותגי קבוצת פולקסווגן על משבצות קטנות יחסית; אודי, שעד לפני שנתיים נבנה עבורו מבנה מיוחד וגדול, מול אולם 3, הצטרף הפעם לתצוגה של כל הקבוצה באולם 3. גם התצוגה של מרצדס, באולם הרגיל, היתה קטנה מהרגיל וכמוה התצוגה של קבוצת ב.מ.וו בצד השני של הרחוב הראשי של התערוכה. לדלג בין האולם הראשון לאחרון, היה מבצע מסובך: השאטלים המסיעים את העתונאים דוללו באופן דרמטי והיה צריך לבחור בין המתנה ממושכת להליכה רגלית ממושכת מצד אחד של המסה לצד השני.


אלמר דגנהרט, ה-CEO של קבוצת קונטיננטל, נשא דברים בלתי שגרתיים במסיבת העתונאים של קונטיננטל. במקום להקדיש את דבריו לטכנולוגיות חדשניות, הוא תאר את הקשיים שחישמול כלי הרכב מייצר לתעשיה ואמר שהתעשיה זקוקה לתמיכה ממשלתית.מודאגים

אולביר ציפסה, הבוס החדש של קבוצת ב.מ.וו אמר שהקבוצה תייצר מערכות הנעה בהתאם לדרישה, חשמליות, בעירה פנימית, הייברידיות או תאי דלק חשמליים; הרברט דיס, יו"ר הנהלת קבוצת פולקסווגן, הודיע שלמכונית החשמלית צפוי עתיד גדול, אולם מכוניות תאי דלק אינן צפויות לייצור המוני לפני תחילת העשור הרביעי של המאה. לדבריו יש פחות מדי חשמל 'ירוק,' שיאפשר ייצור מימן החיוני למכוניות תאי דלק, וגם הקמת התשתית, שאינה קיימת כיום, היא יקרה מאד.

פולקמר דנר, הבוס של בוש, סיפר שהוא נוסע לעבודה במכונית דיזל. וולפגנג הנינג שיידר, הבוס של ZF אמר שהדיזל הוא פתרון מצוין, רמות הפליטה שלו, הן של דו-תחמוצת הפחמן והן של NOx הן נמוכות ביותר, אבל לא היה לו אף רעיון כיצד לשווק דיזל בהצלחה אחרי הקטסטרופה של הדיזלגייט.

דנר, הבוס של בוש, ציין שב-2030 25% מכלי הרכב יהיו חשמליים, כלומר 75% עדיין יהיו עם מנועי בעירה פנימית, אבל גם ציין שהאמון בתעשיה נפגע כתוצאה מהדיזלגייט. לדבריו ההתקדמות הטכנית היתה רבה. לפני מספר שנים עדיין לא היו קיימות טכנולוגיות מדידה שקיימות היום ומאפשרות שיפורים ניכרים בביצועי מנועי הבעירה הפנימית.

אחרי עשרות שנים נעדר מהתערוכה קרלוס גוהן, לשעבר הבוס של רנו וניסאן, ואת מקומו בהשקת הרנו קפצ'ור החדש תפס תיירי בולרה, ה-CEO החדש, שנראה הרבה פחות מלכותי, מדבר בפחות סמכותיות, אבל ביותר חביבות מאשר גוהן הקיסרי. על הקשרים עם ניסאן, ובחירת CEO חדש לניסאן הוא לא רצה להרחיב, רק ציין שרנו תהיה מוכנה לעשות כל דבר כדי לסייע לניסאן.

פורשה הציגה את הטייקאן, הדגם החשמלי בעל 4 הדלתות, שלמרות שמחירו מתחיל ביותר מ-150,000 יורו, פורשה דיווחה שכבר נרשמו לו מעל 30,000 הזמנות.

מציגות בתערוכה גם יצרניות מכוניות סיניות, אבל אף אחד לא מצפה שהמכוניות שלהן יגיעו בעתיד הנראה לעין לאירופה.

תערוכת פרנקפורט תפתח לקהל הרחב ביום ד', 12 בספטמבר.

 

 

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*