פרארי דוהרת על המסלול ובבורסה עם רווח 124 מיליון יורו ברבעון הראשון

  • פרארי רשמה גידול קל במסירות וגידול חד בהכנסות ברווחים וברווחיות.
  • המרווחים של החברה מתקרבים לאלה של חברות הייטק.
  • פרארי מציינת את שנת ה-70 ליסודה בשורה של אירועים.
סרגי'ו מרקיונה, הבוס של פרארי (פרארי)
סרגי’ו מרקיונה, הבוס של פרארי (פרארי)

אוטוניוז, 05.05.2017 – מניית פרארי זינקה אתמול (ה’) ב-7.16% אחרי החברה פרסמה דו”חות טובים מהצפוי בכל הפרמטרים. מכירות החברה גדלו אמנם ב-6% בלבד ל-2,003 כלי רכב, אוךם ההכנסות זינקו ב-22% ל821 מ’ יורו, ה-EBITDA זינק ב-36% ל-242 מ’ יורו, ה-EBIT זינק ב-46% ל-177 מ’ יורו, והרווח הנקי הסתכם ב-124 מ’ יורו (60%+) ועמד על 15.1% מההכנסות.

השוק הגדול ביותר של פרארי נותר אירופה והמזה”ת שצמח ב-9% ל-1,034 יחידות. השוק בצפון אמריקה גדל ב-4% ל-545 יחידות והשוק במזרח הרחוק, סין, הונג קונג וטיוואן גדל ב-3% ל-161 כלי רכב.

הרווח ממכירות מכוניות גדל ב-21% ל-581 מ’ יורו, בעיקר הודות למיקס משופר של כלי הרכב. המסירות של מכוניות עם מנועי V12 גדלו ב-50% בעוד מסירות מנועי 8 צילינדרים ירדו ב-3%.

למרות הפסקת אספקת מנועים לאחת מקבוצות הפורמולה 1 הכנסות מפעילות זו צמחו ב-81% ל104 מ’ ד’, הודות להצלחה המסחרית של מזראטי, המשתמשת במנועי פרארי למכוניותיה. הכנסות מחסויות ומסחור של קבוצת הפורמולה 1 צמחו בשיעור מתון של 4% ל-123 מ’ יורו, בין השאר בגלל שהקבוצה דורגה נמוך יחסית באליפות העולם בפורמולה 1 בשנה שעברה.

פרארי ייצרה תזרים מזומנים חיובי של 76 מ’ יורו ברבעון.

החברה צופה שהיא תמסור השנה 8,400 כלי רכב, שיא כל הזמנים, שהכנסותיה נטו יסתכמו ב-3.3 מיליארד יורו וה-EBITDA יעמוד על 950 מ’ יורו, כ-28% מההכנסות.

פרארי חוגגת 70 שנה לייסוד המותג בשורה של ארועים שיימשכו לאורך השנה (ואם יהיה קצת מזל גם יסתיימו עם זכיה של הקבוצה, או לפחות אחד מנהגיה, באליפות העולם בפורמולה 1.)

בעקבות הזינוק בערכה של המניה אתמול ל-81.46 ד’, מחירה הגבוה ביותר מאז ה-IPO באוקטובר 2015, עמד שווי החברה על 15.4 מיליארד ד’. מאז תחילת השנה זינקה המניה ב-72.3%.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!