פיג’ו-סיטרואן הציגה מערכות הנעה חדשות קונבנציונליות, תתקין מסנני חלקיקים למנועי בנזין

  • ב-2025 90% מהמכוניות עדיין יזדקקו למנוע בעירה פנימית.
  • לראשונה PSA תתקין מסנן חלקיקים במנוע בנזין.
  • המנועים נבחנו בהתאם לתקנון חדשות WLTC ו-RDE.

אוטוניוז, 12.06.2017 – קבוצת פיג’ו סיטרואן הציגה לאחרונה שתי סדרות מנועים חדשות, האחת דיזל והשניה בנזין, ושתי תיבות הילוכים חדשות, האחת ידנית והשניה אוטומטית, ששיווקן יתחיל לקראת סוף 2017.

במנועי הדיזל תשולב טכנולוגיה חדשה שנועדה להפחית את פליטות תחמוצות החנקן (NOx) ובמנועי הבנזין 3 ציל’ ו-4 ציל’ בעלי הזרקת דלק ישירה יותקן החל מסוף השנה מסנן חלקיקים, רכיב שעד כה היה שמור למנועי דיזל בלבד. תיבות ההילוכים החדשות הן האחת ידנית שישה הילוכים והשניה אוטומטית שמונה הילוכים. קבוצת PSA גם החליטה למקד את מאמצי הפיתוח של מערכות הנעה מתקדמות ויעילות בצרפת.

למרות המגמה של חישמול מערכות ההנעה מנועי בעירה פנימית יישארו רכיבים עיקריים שיותקנו בחלק הארי של כלי הרכב ב-2025. החברה צופה שרמת החישמול הגבוהה ביותר, הכוללת כלי רכב MHEV, PHEV ו-HEV תהיה באירופה שבה 40-45% מכלי הרכב יהיו מחושמלים, אבל 10%-15% יהיו חשמליים לגמרי (BEVs) כלומר ב-85%-90% מכלי הרכב יותקנו מנועי בעירה פנימית שיצטרכו לעמוד בתקנות פליטה וזיהום מחמירות יותר מאשר התקנות הנוכחיות. בארה”ב רמת החישמול תעמוד על 50% אבל רק 5% מכלל כלי הרכב יהיו חשמליים לגמרי וב-95% יותקנו מנועי בעירה פנימית. בסין, הנחשבת למובילה עולמית בחישמול כלי רכב עד 40% מכלי הרכב הקלים יחושמלו, אבל רק 5% יהיו BEVs והשאר יזדקקו לשילוב כלשהו של מנוע בעירה פנימית עם הנעה חשמלית.

לאור תחזית זו PSA המשיכה בפיתוח מנועי טורבו דיזל בטכנולוגיה המכונה BlueHDi ומנועי בנזין בטכנולוגיה המכונה PureTech.

תחזית תפוצת מנועי בעירה פנימית ב-2025 (PSA)
תחזית תפוצת מנועי בעירה פנימית ב-2025 (PSA)

מנועי טורבו

מנוע הטורבו דיזל 1.5 ל’ החדש , BlueHDi 130, שהספקו 130 כ”ס, ישיג כבר בסוף 2017 את רמות הפליטה שידרשו בתקנות רק ב-2020. המנועים נבחנו בהתאמה לתקנים החדשים WLTC ו-RDE. במהלך פיתוח המנוע רשמה PSA מעל 200 פטנטים. המנוע פותח בשיתוף פעולה עם קבוצת פורד, כאשר PSA היתה אחראית לפיתוח המנוע, כל אחת משתי הקבוצות תייצר אותו במפעליה ותתאים אותו לכלי הרכב שלה. למנוע הספק גבוה ב-10 כ”ס מהמנוע אותו הוא מחליף, ה-BlueHDi 1.6 שהספקו 120 כ”ס. כאשר הוא משולב עם התיבה האוטומטית חדשה, EAT8 למנוע מעין יכולת גלישה (coasting). כאשר הרגל מוסרת מדוושת הגז המנוע מנותק מתיבת ההילוכים והמכונית גולשת ללא כוח מנוע, במהירות שבין 20 קמ”ש ל-130 קמ”ש (בטכנולוגיית גלישה מלאה המנוע כבה לגמרי במצבים כאלה).

צריכת הדלק של המנוע שופרה ב-10% בהשוואה לקודמות. תכנון משופר של מערכות טיהור גזים טרם להפחתת פליטת NOx.

המנוע יושק לראשונה בפיג’ו 308 בכל השווקים בהם תקינת יורו 6 מחייבת כולל ביפן ובדרום קוריאה. גירסה נוספת וחלשה יותר של מנוע זה, BlueHDi 100 S&S תושק בתחילת 2018.

בפיתוח המנוע הושקעו 250 מ’ יורו ועוד 180 מ’ יורו מושקעים בהקמת מתקני ייצור. המנוע ייוצר במפעלים בצרפת החל בספטמבר השנה בהיקף ייצור צפוי של שלוש מיליון יחידות.

מנועי בנזין

מנועי הבנזין החדשים ייוצרו בתצורות טורבו 3-ציל’ בנפח 1.2 ל’ וטורבו 4-ציל’ בנפח 1.6 ל’. מהתצורה הראשונה יהיו שלוש גרסאות בהספקים של 82 כ”ס (ללא מגדש טורבו), 110 כ”ס ו-130 כ”ס ומהתצורה השניה הספקים של 180 כ”ס ו-225 כ”ס.

מידות המנועים הן קומפקטיות מאשר בעבר ויאפשרו שילוב עם מערכות הנעה חשמליות. לראשונה יותקנו במנועים אלה, שהינם בעלי הזרקת דלק ישירה, מסנני חלקיקים, GPF, בלשון של פיג’ו (למעט בגירסת ה-82 כ”ס), בנוסף על הממיר הקטליטי. המנועים ייוצרו בצרפת ובסין.

תיבות הילוכים

בפיתוח תיבת ההילוכים הידנית הושקעו 57 מ’ יורו ובהתאמת מתקני הייצור הושקעו 78 מ’ יורו. התיבה מיועדת לשילוב עם מנועי הטורבו בנזין 110 כ”ס ו-130 כ”ס ומנוע הטורבו דיזל 100 כ”ס.

התיבות ייוצרו בתחילה בצרפת, 500,000 יחידות בשנה ואחר כך גם בסין. השקת תיבת ההילוכים צפויה במהלך 2018 והדגם הראשון שיקבל אותה יהיה הפיג’ו 308.

התיבה האוטומטית EAT8 מחליפה את ה-EAT6 של Aisin וגם היא פותחה ומיוצרת ע”י היצרנית היפנית. אולם הפעם התיבה, המיועדת למכוניות בסגמנטים C ו-D תיוצר גם בצרפת. היקף הייצור הצפוי עומד על 750,000 יחידות בשנה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!