פיאט-קרייזלר מפסיקה לייצר מכוניות פרטיות בצפון אמריקה

הדודג' דארט הראשונה יורדת מפס הייצור ביולי 2012 במפעל בלוודיר שבהכנתו לייצורה הושקעו מאות מיליוני דולרים (FCA)
הדודג’ דארט הראשונה יורדת מפס הייצור ביולי 2012 במפעל בלוודיר שבהכנתו לייצורה הושקעו מאות מיליוני דולרים (FCA)

אוטוניוז, 06.09.2016 – פיאט-קרייזלר יוצאת כמעט לחלוטין מסגמנט המכוניות הפרטיות כאשר עד סוף השנה תפסיק את ייצור הדודג’ דארט, דגם קומפקטי והקרייזלר 200, מכונית בינונית. FCA תתרכז מעתה בייצור דגמי ג’יפ והדגם המסחרי Ram.

המהלך של FCA משקף מצד אחד את כשלון האסטרטגיה של סרג’יו מרקיונה, הבוס של הקבוצה, ששני הדגמים הושקו בעת כהונתו והיו אמורים לציין את התחיה של ייצור מכוניות תחת הסיסמה imported from Detroit אולם מצד שני הירידה בפופולאריות של מכוניות פרטיות בעידן שבו הקרוסאובר ורכבי השטח זוכים בפופולריות גוברת ביחוד על רקע ירידת מחירי הדלק.

כאשר החל ייצור הדודג’ דארט ב-2012 תלו בה בכירי FCA תקוות גדולות. זה היה הדגם הראשון שפותח עבור השוק האמריקני על בסיס פלטפורמה אירופית של אלפא רומיאו ג’ולייטה שהוגדלה כדי שתתאים לשוק האמריקני. “אני חושב שהיא תגדיר מחדש את הסגמנט ואני חושב שאחרים או שינסו להשיג אותנו או שאנחנו נהיה בעלי הסגמנט,” אמר עם השקת המכונית מרקיונה, לפי הדטרויט ניוז.

אולם במשך חמש שנות שיווקה, עד היום, שווקו כ-250,000 יחידות בלבד, נתון נמוך עבור דגם מרכזי כזה, שגם היה הדגם הבסיסי והזול ביותר של המותג שמחירו התחיל ב-17,000 דולר. ייצור הדודג’ דארט ייפסק בספטמבר ולא יהיה לו דגם 2017. דודג’ תמשיך לייצר עוד שתי מכוניות, צ’ארג’ר, מכונית בינונית שמחירה מתחיל ב-28,000 ד’ והוייפר, מכונית ספורט שמחירה מתחיל ב-90,000 דולר ושייצורה עתיד להסתיים בשנה הבאה.

ייצור הקרייזלר 200 ייפסק בדצמבר 2016 כאשר במשך מספר שבועות הוא גם ישווק כדגם 2017. קרייזלר תמשיך לייצר את הקרייזלר 300 שמחירה מתחיל ב-32,000 ד’.

שנת הדגם 2017 תהיה גם האחרונה עבור הווייפר, מכונית ספורט דו מושבית עם מנוע V10 בנפח 8.4 ל’, אחרי 25 שנות ייצור וכ-30,000 יחידות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!