פורשה משקיעה בישראל, מתחילה בעשרות מיליונים

  • פורשה, מקבוצת פולקסווגן, משקיעה בחברות הון סיכון בישראל.
  • החברות אמורות לאתר את הטכנולוגיות ולבחון האם הן מתאימות לפורשה.
  • בין השאר תעסוק היוזמה ב-AI.

אוטוניוז, 01.06.2017 – פורשה, יצרנית מכוניות היוקרה מקבוצת פולקסווגן, משקיעה סכום בן שמונה ספרות בקרנות הון סיכון הישראליות. סכום בן שמונה ספרות (ביורו או בשקלים, החברה לא מסרה). מטרת ההשקעה מסרה הקבוצה בהודעה לעיתונות היא “הבטחת גישה למגמות טכנולוגיות ולכשרונות.”

“ישראל היא שוק מרכזי עבור מומחי IT ומהנדסים. יש בה יותר סטרט-אפים לנפש מאשר לכל מדינה אחרת בעולם. זה כישרון וידע טכנולוגי בשילוב עם המומחיות הגדולה המוצעים על ידי העובדים שלנו יוצר את קרקע הרביה למודלים עסקיים עתידיים,” אמר בהודעה לעיתונות לוץ משקה, סגן יו”ר הנהלת פורשה לכספים ו-IT. לדבריו שיתוף פעולה הדוק עם מומחים ישראלים הינו הכרחי כדי שהחברה תוכל להעריך במהירות טכנולוגיות חדשות, לפתח מערכות יחסים טובות ולספק פתרונות מתאימים.

מגמה ממוקדת כיום בהשקעות באינטליגנציה מלאכותית ואוטומוטיב. בין השקעותיה היתה אפליקציית Waze. החברה מנהלת 600 מ’ ד’. גרוב ונצ’רס היא קרן הון סיכון עם 100 מ’ ד’ והיא משקיע בעיקר בשלבים ראשונים ב-IoT, טכנולוגיות ענן ואינטליגנציה מלאכותית.

בשנה האחרונה השיקה פורשה מספר פרויקטים מרכזיים לקידום טרנספורמציה דיגיטלית ובהם פורשה דיגיטאל Digital GmbH, אשר נוסדה ביוני 2016. בראשותו של ת’ילו קוסלובסקי, שהעביר 20 שנה בגרטנר בעמק הסיליקון. לאחרונה נחנך אתר של החברה בסנטה קלרה בקליפורניה. יצרנית הרכב הגרמנית מפעילה גם את פורשה דיגיטל לאב בברלין מאז ספטמבר 2016. מטרתה לזהות ולבדוק פתרונות טכנולוגיים חדשניים.

כל אחת מהשקעות אלה, דיווחה פורשה, מבוססת על תהליך של שינוי דיגיטלי בחברה עצמה, שמטרתו מודרניזציה של מקומות עבודה וארגון תהליכים בצורה יעילה יותר. העבודה נעשית גם בתוך פורשה כדי לקדם מערכת ניהול חדשניות חוצה-גבולות, כמו גם תהליך שיטתי של איסוף וקידום רעיונות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!