פורד משקיעה 375 מיליון דולר במרכז מו"פ לקישוריות בקנדה

  • פורד תגייס 400 מהנדסים תוכנה וחומרה מבלאקברי, במהלך מתואם עם החברה הקנדית.
  • 300 איש יועסקו במרכז בקנדה ו-100 אחרים באתרים ברחבי ארה"ב.
  • תדחוף את קידום הקישוריות, האלמנט הקריטי למכוניות העתיד.
פלטפורמת אינפוטיינמנט מבוססת QBX (בלקבארי)
פלטפורמת אינפוטיינמנט מבוססת QBX (בלקבארי)

אוטוניוז, 02.04.2017 – קבוצת פורד הודיעה על הכפלת מספר המהנדסים שיעסקו בפיתוח קישוריות (connectivity) במסגרת הקבוצה. פורד תשקיע 375 מ' ד' בהקמת מרכז מו"פ חדש באוטווה, קנדה, שיעסיק 300 מהנדסי חומרה ותוכנה יוצאי בלאקברי, לשעבר יצרנית הסמארטפונים וכיום ספקית תוכנה ליצרניות רכב. 100 מהנדסים נוספים יוצאי בלאקברי יועסקו באתרים שונים של פורד בארה"ב. הכפלת כוח האדם בתחום הטלמטיקה והקישוריות תאפשר לפורד, לדברי הקבוצה, לשמור על מובילות בתחום.

פורד משתפת פעולה עם בלקבארי מזה זמן ומערכת האינפוטיינמנט הנוכחית שלה, Sync3, מבוססת על מערכת ההפעלה QNX של בלאקברי.

בהודעה מטעם בלאקברי נמסר שהצעד נעשה בשיתוף פעולה עם החברה. "הצעד מאפשר לנו למקד את כל המשאבים שלנו באסטרטגיה חדשה," נמסר בהודעת בלאקברי. "אף אחד ממהנדסי ה-QNX של בלאקברי היה חלק מההעברה. ההעברה הזו תאפשר לפורד להכפיל את כוח האדם בהנדסת קישוריות."

"קישוריות היא רכיב קריטי בניידות העתיד," אמר בהודעה לעיתונות ראג' נדיר, סגן נשיא גלובלי לפיתוח מוצר ומנהל טכני ראשי בפורד. "אם זה להספקת מידע לסייע בהפחתת צפיפות בערים, מאפשר לכלי רכב ותשתית לתקשר כדי לשמור אותנו בטוחים יותר על הכביש, או פשוט לדעת את כל הכיוונים האישיים כאשר נכנסים לכלי רכב בעל יכולת נהיגה עצמית, קישוריות היא המפתח." נאיר אמר שכעת ניתן יהיה לחדש מהר יותר ולהנגיש את זה ללקוחות.

מרכז המחקר שיוקם באוטווה יתרכז במערות אינפוטיינמנט, מודמים בכלי רכב, אמצעי עזר לנהג, כלי רכב אוטונומיים ו-gateway modules.

שוק המכונית המקושרת עתיד להגיע להיקף של 131.9 מיליארד ד' ב-2019 לפי מחקר שפורסם ע"י Transparency Market Research בקצב גידול של 30% לשנה. פורד, לדברי החברה, נמצאת בחזית ומתכננת לצייד בחמש השנים הקרובות את כלי הרכב שלה ב-20 מיליון מודמים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!