פולקסווגן תשלם 1.2 מיליארד דולר פיצויים לדילרים בארה”ב

אוטוניוז, 28.08.2016 – פולקסווגן ממשיכה לדמם מזומנים בעקבות פרשת הדיזלגייט. בשבוע שעבר הגיעה החברה להסכם עם הדילרים שלה בארה”ב לפיו היא תרכוש מהם מכוניות שלא ניתן לתקנן. דילרים תבעו את החברה מאחר שהם השקיעו בסוכנויות חדשות כחלק מתוכנית ההתרחבות של פולקסווגן בארה”ב. לפי הצהרות בשנים עד לפרשת הדיזלגייט פולקסווגן תכננה למכור 800,000 מכוניות בארה”ב עד 2018. בשנה שעברה מכרה החברה כ-350,000 מכוניות בלבד וגם השנה מכירותיה בירידה בעקבות פרשת הדיזלגייט.

בלומברג דיווחה שעלות ההסכם עם הדילירם לקבוצה עלולה להסתכם ב-1.2 מיליארד דולר. עם סכום זה מגיע הסכום שפולקסווגן תשלם ללקוחות פרטיים ועיסקיים בארה”ב ל-16.5 מיל’ ד’. ההסכם העיקרי, שהיקפו היה 14.7 מיל’ ד’ היה לרכישה חוזרת או לתיקון של 480,000 מכוניות פולקסווגן המצוידות במנועי דיזל 2.0 ל’. בנוסף לכך פולקסווגן אמור לשלם 603 מ’ ד’ ל-44 מדינות בארה”ב.

למרות תשלומים אלה פולקסווגן עוד תצטרך להתמודד מול תביעות של נוספות בארה”ב ולעת עתה גם לא נמצא פתרון לבעיית מנוע הדיזל 3.0 ל’ המותקנים בדגמי הפולקסווגן טוארג, אודי Q5 ופורשה קאיין. בשבוע שעבר הורה שופט לקבוצה להציג תוכנית לפתרון הליקויים במנועי ה-3.0 ל’ עד ל-24 באוקטובר ולדווח לו על כך עד ה-3 בנובמבר.

בוש: תביעות לא מבוססות

בינתיים בוש, יצרנית הרכיבים שפיתחה את מערכת התוכנה של מנועי הדיזל, אמרה שהיא תגן על עצמה מפני תביעות רמאות בארה”ב ותטען שהן “פרועות ובלתי מבוססות.” בוש הואשמה ע”י תובעים בארה”ב שחלקה בפרשה היה גדול מזה שיוחס לה בתחילה.

התביעה הפדרלית בגרמניה מנהלת בימים בדיקה לאפשרות שבוש היתה שותפה לפרשת הדיזלגייט. התביעה בוחנת חומר שעלה במשפטו של עובד בחברה, שגנב תוכנה שאותה ניסה למכור ליצרניות רכב אחרות ולגורמים נוספים בתעשיה. לפי רויטרס התביעה אישרה שמדובר בתוכנה מהשנים 2009-2011 שבהם הותקנה התוכנה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!