- מובילאיי עתידה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית ברמה L3-L4.
- יישום מסחרי החל מאמצע העשור.
- קואלקום, שקיבלה חוזה מפולקסווגן בשנה שעברה, אינה שותפה לפרויקט.
אוטוניוז, 11.02.2023 – מובילאיי גלובל צפויה להוביל את פיתוח הנהיגה האוטונומית רמות L3-L4 בקבוצת פולקסווגן בעשור הקרוב, כך נודע לאוטוניוז. זה עתיד להיות שינוי כיוון מפתיע עבור קבוצת פולקסווגן, שהחברה הבת שלה, Cariad, חתמה בשנה שעברה על הסכם לשיתוף פעולה עם קואלקום, יצרנית המוליכים למחצה, לפיתוח מערכות אלה. שיתוף פעולה עם מובילאיי צפוי להוביל לביטול שיתוף הפעולה בין פולקסווגן לקואלקום, או לכל הפחות לדחייתו למשך תקופה ארוכה, אם כי יתכן שקואלקום תספק צ׳יפסט למערכת אינפוטיינמנט תחום שבו למובילאיי אין נגיעה. עבור מערכת נהיגה אוטונומית פולקסווגן תעשה שימוש בצ׳יפסטים מסדרת EyeQ של מובילאיי, במקום בסנאפדרגון האוטומוטיבי של קואלקום. החלטה זו עשויה לסמן שינוי כיוון נוסף של קבוצת פולקסווגן מהמורשת של הרברט דיס, ה-CEO הקודם.
אתמול (ו׳), בסיום ישיבת התכנון השנתית, הודיעה קבוצת פולקסווגן על כוונתה לשנות את אסטרטגיית פיתוח התוכנה בתוכנית החומש הקרובה, אולם לא פרסמה פרטים מעבר לכך.
היישום המסחרי של שיתוף הפעולה בין מובילאיי לפולקסווגן צפוי לחצי השני של העשור. ממובילאיי לא נמסרה תגובה לידיעה, מקבוצת פולקסווגן נמסר שעל ״הפרטנר יפורסם בבוא העת.״
במידה ופרטי הידיעה יאושרו, יהיה זה ניצחון גדול למובילאיי ולפרופ׳ אמנון שעשוע, הבוס של החברה, שהתקשתה עד כה בהשגת חוזי פיתוח נהיגה אוטונומית משמעותיים עם קבוצות אוטומוטיביות, ונאלצה לפעול מול יצרניות רכב קטנות וסטרטאפים ליצירת מיזמים שההיתכנות שלהם לא ברורה בתחום הרובוטקסי. מובילאיי הודיעה בחודש שעבר על הפסקת פעילות בתחום הפעלת רובוטקסים.
מובילאיי גם צפויה לקבל את פיתוח תחום הנהיגה האוטונומית בפולקסווגן מסחריות, הפועלת בתחום זה בנפרד מקבוצת פולקסווגן, בעקבות סגירת הסטרטאפ ארגו AI בשנה שעברה.
הסתבכויות
בשנים האחרונות פולקסווגן הסתבכה באופן חמור בפעילות מחשוב ודיגיטליזציה של כלי רכב, מה שהוביל להדחתו בשנה שעברה של הרברט דיס, ה-CEO לשעבר. ההסתבכות החלה עוד לפני פיתוחי המכונית האוטונומית, כאשר הקבוצה עיכבה את השקת הפולקסווגן גולף 8 למשך שנה ב-2019, וגם כאשר הדגם הושק תוכנת האינפוטיינמנט עוד לא היתה מושלמת.
בשנים האחרונות עברה חטיבת התוכנה של פולקסווגן מספר שינויים, עד ששמה התייצב על Cariad. כ-CEO מכהן דירק הילגנברג, מהנדס מכאני, החסר את הכישורים לניהול חברת תוכנה בכל סדר גודל, ו-Cariad, אמורה להיות חברת תוכנה גדולה. על אף שאוליבר בלומה, ה-CEO החדש של הקבוצה ביצע מספר שינויים אישיים בהנהלה הבכירה של הקבוצה, הוא לא נגע בהילגנברג.
דו״חות רבעוניים מהארץ, מהעולם.
אוטוטק מהארץ, מהעולם.
פרשנויות שכמותן לא ניתן למצוא במדיה המקומית.
ועוד …
לרכישת מנוי
לפרטים נוספים, מנוי קבוצתי: orly@autonews.co.il
חאן
במקביל לכניסתו של בלומה לתפקיד ה-CEO של קבוצת פולקסווגן, והמשך תפקודו כ-CEO בפורשה AG, הודיעה פורשה AG על מינויו של סאג׳ד חאן, לשעבר מנהל פעילות הדיגיטליזציה בקבוצת דיימלר (כיום קבוצת מרצדס-בנץ) לתפקיד מנהל פעילות Car-IT בפורשה, וצירופו כחבר הנהלה שמיני. בהודעה שפורסמה בתחילת ספטמבר נמסר שחאן יתחיל בתפקידו בהקדם, ושהוא גם ייעץ לבלומה בכל הקשור ל-IT בקבוצת פולקסווגן. אולם מאז ההודעה לא פורסם שחאן החל למלא את התפקיד, יתכן שעוד אחד מהבלאנדרים האופייניים לפעילות התוכנה של קבוצת פולקסווגן. לעת עתה שמו לא התווסף לשמונה חברי ההנהלה. בעמוד הלינקדאין של חאן אין כל איזכור לקשר עם פורשה.
פיתוח עצמי
בתפקידו בקבוצת דיימלר הוביל חאן קו ששאף לפיתוח עצמי של מוצרי דיימלר, כדי לבדל את חוויית לקוח מרצדס מהתחרות ובוודאי שלא להשתמש במערכות מדף, כמו אנדרואיד אוטו, כפי שעושה למשל, וולוו. לכן, בין השאר, נמנעה מרצדס-בנץ משיתוף פעולה עם מובילאיי. הנימוק היה שמובילאיי פעלה בסביבה של ׳קופסה שחורה׳ ולא אפשרה ללקוחותיה לפתח מאפייני מערכת ייחודיים, שיבדלו אותה מהתחרות.
במידה וחאן יהיה מעורב בפעילות פורשה AG וקבוצת פולקסווגן, מה שנראה פחות סביר עם כל יום שעובר מאז ההודעה מלפני חמישה חודשים, מעניין יהיה לעקוב אחרי שילוב של פעילותו עם מובילאיי.
אולם סצינה אפשרית יותר היא שמי שינהל בשנים הקרובות את פעילות הנהיגה האוטונומית של קבוצת פולקסווגן יהיה פרופ׳ אמנון שעשוע, הבוס של מובילאיי.
למובילאיי קשרים ארוכי טווח עם קבוצת פולקסווגן. בשנה שעברה החלה פולקסווגן ליישם swarm data של מובילאיי לשיפור רמת הניווט לטובת מערכות ADAS. זה התרחש בטרם מובילאיי היתה מתוכננת לפתח עבור פולקסווגן את מערכת הנהיגה האוטונומית. כעת נראה שקשרים אלה יעמיקו, כחלק מתהליך הרציונליזציה והפישוט שבלומה מעביר את הקבוצה.
בשנה שעברה מובילאיי גם ייבאה ID Buzz, כשהוא צבוע בצביעת המבחן של פולקסווגן מסחריות, ככל הנראה ל׳בדיקת מערכות׳ וכאשר היה ידוע ששיתוף הפעולה עם ארגו AI עומד בפני חיסול.
מניה
מניית מובילאיי סגרה את המסחר בשבוע האחרון בשער 41.90 ד׳ (4.38%-), שווי שוק 34 מיליארד ד׳. מאז ה-IPO באוקטובר המניה יותר מהכפילה את ערכה, לפני שנסוגה מעט. שוויה של מובילאיי, שבשנה שעברה תרמה לאינטל כ-3% מההכנסות, הוא כיום כרבע משווי השוק של אינטל.
כותרות אחרונות
- בלוג העורך / ללא עיתונאים, תערוכת בריסל היתה גן עדן לעיתונאי
- גניבות רכב / גידול חד בגניבות רכב מתחילת העשור
- רישומים / התפלגות רישומים לפי ערוצי שיווק 01-12/2024 (טבלה)
- מחקר / למה לצפות משווקי כלי רכב חשמליים משנת 2025
- יבוא דצמבר 2024 / בחודש שיא ירידה יחסית חדה ביבוא כלי רכב חשמליים, זינוק חד ביבו...
- דגם חדש / טסלה חשפה מתיחת פנים למודל Y, התייקרות של כ-5%
- השקה מקומית / צ׳מפיון משיקה אודי SQ e-tron ,Q6 e-tron, קרוסאובר חשמלי
- תערוכת בריסל 2025 / תערוכה צנועה, מעניינת ללא נוכחות קבוצת פולקסווגן
- אוטובוסים 12/2024 / ירידה של כ-10% במסירות מיניבוסים, אוטובוסים ב-2024
- רישומים שבוע 02/2025 / שבוע חזק, חולשה ברישומי מכוניות חשמליות
תגובה