פאריס 2016: פורד, רולס-רויס ו-וולבו בין מותגי המכוניות שיעדרו מהתערוכה

פורד מונדיאו בתערוכת פאריס 2014. היא לא תגיע לתערוכת 2016 (ניוזפרס)
פורד מונדיאו בתערוכת פאריס 2014. היא לא תגיע לתערוכת 2016 (ניוזפרס)

אוטוניוז, 26.09.2016 – עוד בתחילת השנה הפתיעה פורד מוטור קומפני, כאשר הודיעה שהיא לא תיקח השנה חלק בתערוכת המכוניות של פאריס, ככל הנראה לראשונה אחרי עשרות שנים. ההסבר למעשה הבלתי שגרתי הוא ככל הנראה שגרתי: חסכון, קיצוץ בעלויות וצמצומים המתחייבים ממצבה של תעשיית הרכב וזאת למרות שב-2015, אחרי מספר שנים שפורד טבלה באדום בעסקיה באירופה, היא עברה לשחור.

פורד לא נותרה בודדה בעמדה זאת.

בשבוע שעבר התברר שגם בנטלי ולמבורגיני, שני מותגי יוקרה של קבוצת פולקסווגן לא יקחו חלק באירוע ואליהם מצטרף רולס-רויס מותג היוקרה של ב.מ.וו. וזה לא הסוף. וולבו, יצרנית מכוניות הפרימיום הנמצאת בעיצומו של מסע שיקום, שנראה מוצלח לעת עתה, הודיעה שהיא לא תציג בפאריס. וכעת גם מאזדה, יצרנית של מכוניות עממיות, הודיעה שמכוניותיה לא יוצגו בתערוכת פאריס. מותג הספורט היוקרתי אסטון מרטין יעדר אף הוא מהתערוכה. אנדי פאלמר, ה-CEO, אמר לבלומברג שאין סיבה לקחת חלק “בתערוכה אחרי תערוכה אחרי תערוכה.” אקסודוס כזה מתערוכת רכב כה מרכזית לא נראה מעולם.

ובנוסף לכך, בשבוע שעבר פורסם שבכירי ב.מ.וו לא יוכלו להיות נוכחים בתערוכה בגלל שביום העיתונות הראשון נועד להם דיון על עתידה של המכונית החשמלית.

הסיבה העיקרית, כך נראה לביטולי ההשתתפות, היא חולשה של השוק הצרפתי ותעשיית הרכב הצרפתית. אחרי הכל תערוכות מכוניות, חשובות ככל שיהיו, הן רק אחד מהכלים בהם משתמשות יצרניות הרכב לקידום מכירות ובשנים האחרונות מתרחש מהפך בתחום עם עליית האינטרנט ואמצעי שיווק דיגיטליים. עיתונאים אמנם נוטים לייחס לתערוכות חשיבות תקשורתית, אבל התערוכות פתוחות הרבה מעבר לשני ימי העיתונות של תערוכה כפאריס או כפרנקפורט ומאות אלפי הצופים המגיעים אליהן הם היעד העיקרי של המציגים.

ג’ף גייטון, ה-CEO של מאזדה אירופה, אמר לאוטומוטיב ניוז יורופ שמאזדה תעדר מהאירוע בגלל הדומיננטיות של היצרניות הצרפתיות קבוצות רנו ופיג’ו-סיטרואן. דובר מטעם מאזדה יורופ מסר שההחלטה שלא להשתתף בתערוכת פאריס אינה מעידה על שינוי אסטרטגיה וציין שתערוכות הן פלטפורמה מצוינת להעביר את מאזדה לקהל בינלאומי.

עלות השתתפות בתערוכה בסדר גודל של פאריס או פרנקפורט ליצרנית מכוניות גדולה היא בהיקף של מיליוני דולרים, ולמרות זאת ניתן לומר כבר היום שאף אחת מאותן יצרניות רכב שלא יציגו בפאריס תוותר על תערוכת פרנקפורט בשנה הבאה, כאשר המכוניות יוצגו בתערוכה החשובה ביותר של שוק הרכב העשיר באירופה כולם יגלו נוכחות. “אנחנו לוקחים גישה חדשה לשיווק בצרפת,” אמר לבלומברג דובר של פורד שציין שבמהלך הקיץ פורד השקיעה בנסיעות מבחן ללקוחות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!