פולקסווגן מתכננת לכבוש את ארה”ב עם מכוניות חשמליות, ללא דיזל (עידכון)

  • מותג פולקסווגן הציג תוכנית פעולה בת שלושה שלבים לעשור הקרוב.
  • עד 2025 המותג ישווק מיליון מכוניות חשמליות בשנה וייפסק שיווק מכוניות דיזל.
  • ב-2025 צפויים 80 מיליון מנויים לשירותים דיגיטליים שיניבו הכנסות של מיליארד יורו.
ד"ר הרברט דיס, ה-CEO של פולקסוגן פרטיות (פולקסווגן)
ד”ר הרברט דיס, ה-CEO של פולקסוגן פרטיות הציג תוכנית אסטרטגית חדשה (פולקסווגן)

אוטוניוז, 23.11.2016 (עידכון, 23.11.2016, 10:58)- אחרי שבשבוע שעבר הודיעה קבוצת פולקסווגן על פיטורי 23,000 עובדים בגרמניה ועוד 7,000 במפעלים במדינות החברה במותג פולקסווגן פרטיות, הציגה הנהלת המותג אתמול (ג’) את תוכניותיה לעשור הקרוב. בשורה התחתונה ב-2025 החברה מתכננת מכירות של מיליון כלי רכב חשמליים בשנה, הפיכת המותג המוביל בסגמנט המכוניות החשמליות ולהקפיץ את מרווח הרווח התפעולי של המותג ל-6% וכל זאת תוך כדי ביצוע השקעות של כ-4.5 מיליארד יורו בשנה והשגת חסכון של 3.7 מיליארד יורו החל ב-2020 הודות לתוכנית שהציגה החברה בשבוע שעבר.

יו”ר המותג, ד”ר הרברט דיס, אמר שהמותג יפסיק לשווק דגמי דיזל בארה”ב, דיווח היומון הגרמני Handelsblatt, אם כי לא נקב במועד יעד. בשנים האחרונות, עד לפרשיית הדיזלגייט קידמו יצרניות הרכב הגרמניות באגרסיביות את השימוש במנועי דיזל בארה”ב. אולם ככל הנראה פרשיית הדיזלגייט והפיצויים והקנסות בהיקפים של עשרות מיליארד דולרים שפולקסווגן תצטרך לשלם, מהווים נקודת מפנה בחשיבה של הנהלת פולקסווגן.

בשנים האחרונות פולקסווגן סבלה מכשלון בתוכניותיה לחדור לשוק האמריקני. פרשת הדיזלגייט, שחוללה משבר ומפנה בקבוצה, הדגישה את הכשלון של הקבוצה בחדירתה לאירופה, אבל לא היתה הסיבה לו. בשנים האחרונות הדגמים אותם שיווקה פולקסווגן לא התאימו לשינויים בטעמו של השוק. בשנים הקרובות, דיווח האוטומטיב ניוז, מתכננת פולקסווגן להגדיל את מבחר הגלובלי של דגמי SUV וקרוסאוברים משניים ל-19.

הנהלת המותג הציגה שלושה שלבי פעולה. עד 2020 תשוקם הליבה של המותג ומרווח הרווח התפעולי יגדל ל-4%; עד 2025 יהפוך המותג למוביל גלובלי בתחום של ניידות חשמלית (e-mobility) עם מכירות של מיליון כלי רכב חשמליים בשנה ומרווח של 6%; עד 3030 יהפוך המותג למוביל בשירותי ניידות.

מטרה מרכזית תהיה למצב את פולקסווגן כמותג בקצה העליון של סגמנט המכוניות ההמוניות. מעמד כזה הושג כבר באירופה ובסין, אולם השגתו בארה”ב היא חלק חשוב בשיפור מצב המותג. לשם כך החל מ-2021 תיוצר פלטפורמה ה-MEB (הפלטפורמה החשמלית) בארה”ב והמותג ישים דגש על SUV גדולים ולימוזינות. בנוסף לכך פולקסווגן תפתח שפת עיצוב גלובלית חדשה ואחידה. החל מ-2020 יושקו דגמים חשמליים בסגמנטים עיקריים של השוק ולא בנישות מוגבלות בהיקפי הייצור.

פולקסווגן יפתח גם פלטפורמה דיגיטלית של המותג, שתהיה מקור חדש לרווחים בזכות מגוון של שירותים שהיא תציע לבעלי הרכב ולנוסעים. ב-2025 החברה צופה ל-80 מיליון משתמשים אקטיביים ברחבי העולם, הכנסות של מיליארד יורו בשנה ותרומה ניכרת לרווחים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!