עם חידושים טכנולוגיים דגם המרוצים החדש של אודי מתוכנן להביס את פורשה בלה מאן ובאליפות העולם

אוטוניוז, 26.03.2016 – גלריה – בשנה שעברה, אחרי שנים של דומיננטיות, נחלה אודי הפסד במרוץ 24 השעות של לה מאן. הפסד הוא חלק מהסיכון הטבעי שבהשתתפות בספורט מוטורי. אולם כאשר ההפסד הוא למותג אח לקבוצת פולקסווגן, פורשה, הטעם שנותר בסוף המרוץ הוא מריר. וכאשר שני המותגים, פורשה ואודי מתחרים גם על מספר הנצחונות הרב ביותר במרוץ המכוניות הקלאסי, 17 לפורשה לעומת 13 לאודי, הטעם למר יותר. ובנוסף על כך פורשה, בעונה השניה אחרי שחזרה לאליפות העולם, גם זכתה בתואר.

זו בוודאי מוטיבציה שמניעה את אנשי אודי ספורט, שהציגה השבוע את ה-R18 דגם ה-LMP1, שאתו יתחרה המותג בלה מאן ובאליפות העולם למכוניות ספורט, WEC. כמו בשנים האחרונות זו תהיה מכוניות הייבריד, בעלת מנוע דיזל TDI מאחור ומנוע חשמלי מלפנים, כך שלמכונית תהיה הנעה כפולה. אולם האודי R18, לדברי אודי ספורט, הינו דגם חדש לגמרי, כמעט ללא כל חלקים משותפים עם הדגמים שקדמו לו. ומבחינה חזותית אפשר להיווכח בכך, בזכות המבנה הפוטוריסטי המאפיין את הדגם, מבנה שנועד לייעל את זרימת האויר מעל לגוף המכונית, לתעל אותו אל מתחת לרצפה שמתחת למכונית ולפלוט אותו בדיפיוזרים שבאחורי המכונית.

“הפרופורציות החדשות משפיעות על חלוקת משקל ואוירודינמיקה” הסביר ירג זאנדר, ראש מחלק הנדה באודי ספורט. “המטרה החשובה ביותר שלנו היתה לשפר את זרימת האויר.”

מערכות הנעה: דיזל והייבריד

מערכת ההייבריד זכתה אף היא לחידושים מרחיקי לכת. גלגל התנופה לצבירת אנרגיה, הוחלף במצבר ליתיום-יון בגלל הצורך לאגירת אנרגיה רבה יותר. אנרגיה אלקטרוקינטית הומרה באנרגיה אלקטרוכימית. “גלגל התנופה ללא ספק היה מתאים לקלאסים של האנרגיה הנמוכים יותר,” הסביר תומאס לאודנבך, מנהל מערכות חשמל, חישמול ואנרגיה באודי ספורט. “אבל הודות לעובדה שעכשיו יש לנו יותר אנרגיה מאשר בעבר שינוי הטכנולוגיה התחייב.”

אודי עברה השנה לקלאס ה-6 מגה ג’אולס ומערכת החשמל משיבה 50% יותר אנרגיה מבעבר. האנרגיה החשמלית מיוצרת ע”י יחידת MGU ייעודית המופעלת בעת בלימה ומזינה חשמל למצבר. בשלב תאוצה כיוון זרימת החשמל מתהפך, מהמצבר ל-MGU המספק עד 476 כ”ס לגלגלים הקדמיים (בלה מאן המגבלה היא 408 כ”ס). הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים באמצעות דיפרנציאל מוגבל החלקה שהפסדי הטורק שלו מינימליים.

מנוע ה-TDI בנפח 4.0 ל’ מספק מעל 514 כ”ס והמומנט מעל 87 קג”מ. המנוע מצויד במגדש טורבו של גארט VTG, 4 שסתומים לצילינדר והזרקת דלק ישירה. המנוע הוא חלק אינטגרלי משילדת המכונית (fully stressed). צריכת הדלק נמוכה ב-32.4% בהשוואה לדגם משנת 2011.

התמסורת תוכננה, 6 הילוכים + הילוך אחורי, תוכננה מחדש. באמצעות סימולציה התגלה שאופטימיזציה של המנוע מאפשרת יחסי העברה טובים בקפיצות סל”ד מינימליות. כתוצאה מכך אפשר היה להקטין תא משקל התמסורת, לדברי אודי.

[Best_Wordpress_Gallery id=”10″ gal_title=”אודי R18″]

מערכות בטיחות מתקדמות

מפעילים (actuators) חשמליים שהפעילו מערכות בלימה, תמסורת ומערכות המנוע הוחלפו בפיתוח חדש של מערכת הידראולית מרכזית בלחץ גבוה. המשקל המינימלי בקטגוריית ה-LMP1, הקטגוריה החזקה ביותר במכוניות הספורט, עומד על 875 ק”ג ואודי לא חרגה ממנו, לפי הודעת הקבוצה.

המונוקוק מיוצר מחומרים מרוכבים (CFRP) עם ליבת אלומיניום במבנה חלת דבש. החרטום תוכנן לספוג אנרגיה של תאונה בעוצמה גבוהה.

מערכת התאורה מיוצרת בטכנולוגיית Matrix Led ובשילוב תאורת לייזר יוצרת אופטימיזציה של אלומת האור היעילה במהירויות עד 340 קמ”ש. מערכת הצופה לאחור באמצעות מצלמות ומוקרנת על מסך AMOLED מחליפה את המראות הצופות לאחור הקלאסיות.

עם ה-R18 אודי תנסה להחזיר לעצמה שני תארים, אליפות העולם למכוניות ספורט בסדרת ה-WEC ולהשיג נצחון מס. 14 בלה מאן.

 

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!