עם ה-N וה-i30 Fastback, יונדאי שואפת להיות המותג האסייתי מס. 1 באירופה

  • עד 2020 יונדאי תשיק 30 דגמים חדשים ומחודשים לשוק האירופי.
  • 14 מהדגמים יהיו עם מערכות הנעה אלטרנטיביות.
  • אבל כדי להשיג תשומת לב וריגושים היה צורך בהשקת קו מוצרים ספורטיבי, N
יונדאי i30 N במרוץ 24 השעות של נרבורגרינג, שער הכניסה לשוק הרכב האירופי (יונדאי)
יונדאי i30 N במרוץ 24 השעות של נרבורגרינג, שער הכניסה לשוק הרכב האירופי (יונדאי)

אוטוניוז, 20.07.2017 – עבור יונדאי השקת i30 N, דגם הביצועים הראשון של המותג, היה אירוע של יותר מאשר השקת עוד מכונית. זו היתה הסתערות על שוק הרכב האירופי במטרה להפוך ליצרנית הרכב האסייתית הגדולה ביותר באירופה ב-2021. ראשי יונדאי אירופה לא הסתירו עובדה זו, אלא הדגישו אותה. עם ה-i30 N כראש חץ וה-i30 Fastback, גירסה ספורטיבית וחדשה בטעם מערבי, יונדאי מתכוננת להדיח את טויוטה ממקומה הכמעט נצחי, כמותג האסייתי הפופולארי ביותר באירופה. ה-i30 N, הדגם שיתחרה מול שמות מפורסמים המסתיימים ב-GTi, הוא הראשון מ-30 דגמים חדשים ומחודשים שיונדאי מתכננת להשיק בין אמצע 2017 ל-2020 שאמורים לשרת את המטרה המוצהרת.

לכאורה מטרה זו לא נראית מסובכת כל כך. רק שתי יצרניות יפניות, טויוטה וניסאן מוכרות יותר מכוניות מיונדאי במערב אירופה. בחצי הראשון של השנה מכרה יונדאי כ-254,000 (3.6%+) מכוניות באיחוד האירופי כ-85,000 יחידות פחות מטויוטה וכ-35,000 יחידות פחות מניסאן. אלה אינם פערים שבתנאים נכונים אינם בלתי ניתנים לסגירה. אולם כדי שהתנאים הנכונים יווצרו על יונדאי לנקוט גם בפעולות שיאפשרו אותם.

יונדאי i30 Fastback (צילומים: יונדאי)

הצגת ה-i30 N היא לכן הצהרת כוונות עם סיכויי התממשות סבירים. בשלב זה לטויוטה ולניסאן אין תשובה ל-i30 N, שלצורך פיתוחו גויס אלברט בירמן, לשעבר מנהל בכיר בחטיבת M של קבוצת ב.מ.וו, אחד מבכירים אירופיים אחדים המועסקים ע”י קבוצת יונדאי בתפקידים שונים. “כולם רודפים אחרי הגולף, אז נצטרף למשחק הזה ונראה איך זה הולך,” צוטט כאומר בירמן ע”י האוטומוטיב ניוז.

זו גירסה עם פוטנציאל מכירות טוב שאם הן יתגשמו ישפרו באופן מובהק את המוניטין של המותג בקרב קהל חובבי הרכב. כדי להדגיש את הספורטיביות של הדגם הוא ישווק עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, פרקטיקה שה-GTI המקורי זנח מזמן.

ארבעה יסודות אסטרטגיים להצלחה באירופה

בהודעה לעיתונות פרטה יונדאי ארבעה מרכיבים בסיסיים שיסייעו למותג להגיע לעמדת הבכורה באירופה עד 2021. למרות הגידול החד במכירות קרוסאוברס, יונדאי מציינת שה-DNA של המותג הם דגמי ה-i, כלי הרכב הפרטיים, מה-i10 הקטן ועד ה-i40 למנהלים. ניידות עתידית מציינת החברה, צריכה להיות אקולוגית ובשנים הקרובות יונדאי תשיק 14 דגמים עם תכונות ידידותיות לסביבה. בין הדגמים יהיו חמישה דגמי הייבריד, ארבעה דגמי פלאג-אין הייבריד, ארבע מכוניות חשמליות וכלי רכב אחד בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים. יונדאי משקיעה ותשלב גם טכנולוגיות אחרות כמו נהיגה אוטונומית, קישוריות, שיתופי מכוניות ועוד.

בחודשים הקרובים יונדאי תשיק את הקונה, קרוסאובר מסגמנט B שיעניק לחברה נשק חשוב בתוכניות ההתרחבות שלה. החברה מציינת את התרומה של הסנטה פה, וסגמנט הקרוסאובר בכללו, שהושק לראשונה ב-2001 ואת זו של הטוסון שהושק לתוך סגמנט C ב-2015 ועד אמצע 2017 נמכרו מממנו מעל 250,000 יחידות.

הבסיס הרביעי לאסטרטגיה של יונדאי הוא מותג N שמספק שניים מהאלמנטים החשובים ביותר בשיווק מכוניות, ביצועים וריגושים. לא במקרה הקימה יונדאי את מרכז הפיתוח של ה-N ליד מסלול המרוצים של נרבורגרינג, לא במקרה מכוניות של יונדאי מצאו את עצמן מנסות לשבור שיאי מהירות על המסלול ולא במקרה ה-i30 N נשלחה ל-24 השעות של נרבורגרינג, מהמרוצים הקשים ביותר בקאנלדר וגם סיימה אותו. שתי המכוניות צוידו במערכת הנעה שבמרכזה מנוע טורבו בנזין 2.0 ל’ שבו תצויד גם המכונית הסדרתית ועברו, במשותף 6,000 ק”מ ללא תקלות מיוחדות. הם לא חזרו עטורות זרי עלי דפנה, אבל גם ‘לא ביישו את הפירמה’.

בנוסף לכך יונדאי משיקה את ה-i30 Fastback, כלי רכב שאמור להרחיב את המבחר בקטגוריה הקומפקטית ולשווק כלי רכב עם דמיון למכוניות קופה 4 דלתות, כפי שעושות יצרניות דגמי פרימיום.

“ה-i30 Fastback הוא משנה משחק אמיתי. אנחנו המותג ההמוני הראשון להיכנס לסגמנט הקומפקטי עם קופה מסוגנן ומתוחכם 5 דלתות,” אמר תומאס בירקל, המעצב הראשי במרכז העיצוב האירופי של יונדאי. “בעת עיצוב i30 Fastback שיחקנו עם הפרופורציות של דגמי ה-i30 על ידי הנמכת גריל הסורגים המדורגים והנמכת קו הגג. הצללית האלגנטית מודגשת עוד יותר על ידי צורת ספוילר אחורי. הצוות שלנו היה מסוגל להשיג עיצוב טהור, המשלב את רוח מכונית ספורט עם הנוחות של סדאן מפואר. עם גישה חדשנית זו, אנו מאפשרים ללקוחות שלנו להצהיר באופן אקספרסיבי בעת נהיגה בפאסטבק.”

הפאסטבק ישווק עם שני מנועי טורבו בנזין ומנוע דיזל חדש 1.6 ל’.

אולם כדי להשיג את טויוטה וניסאן הוספת גרסאות ל-i30 לא תספיק ובשלוש השנים הקרובות יונדאי תכפיל את מספר הקרוסאוברים המשווקים באירופה משני דגמים היום לארבעה.

יונדאי תייצר את כל גרסאות ה-i30 במפעלה ברפולביקה הצ’כית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*