עם הדאסטר האוטומטי, דאצ’יה שואפת לעשיריה הראשונה בשוק המקומי

  • לפני 28 חודשים קרסו מוטורס הציגה קונספט שיווק חדש למכונית זולה.
  • מאז מכרה דאצ’יה מעל 8,000 מכוניות, רובן ידניות, ומדורגת במקום ה-20 בשוק הישראלי עם שאיפה מוצהרת לעשירי.
  • קונספט השיווק עשוי להיות מועתק לשווקים אחרים.
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס (אוטוניוז)
איציק וייץ, מנכ”ל קרסו מוטורס (אוטוניוז)

אוטוניוז, 14.05.2017 – דאצ’יה, המותג העממי והזול של קבוצת קרסו מוטורס, עשה בשבוע שעבר סיבוב נצחון. בתוך שנתיים וארבעה חודשים מאז השקתו, בקונספט שיווק חדש, מכר המותג, המנוהל ע”י רועי שחורי, 8,000 כלי רכב, כאשר רובם עם תיבת הילוכים ידנית, הישג שלא ניתן לזלזל בו. ב-2016 מסרה דאצ’יה 3,454 כלי רכב, לפי דיווח איגוד יבואני הרכב, 719 (20.8%) מהם עם תיבת הילוכים אוטומטית, יחס חריג בשוק הישראלי. קיה ספורטאז’ (טלקאר) הדגם הפופולארי ביותר בישראל ב-2016, לא מכר בשנה שעברה אפילו מכונית אחת עם תיבת הילוכים ידנית מסך 14,072 מכוניות הספורטאז’ שעלו לכבישים. לפני כשנתיים חוללה טלקאר רעידת אדמה, שהתבררה ברמה בינונית ומעלה, כאשר השיקה את הספורטאז’ עם מנוע 1.6 ל’ ובמחיר של 136,000 ש’, מחיר שהיה קצת מעל למחירה של מכונית משפחתית. מאז זינקו מכירות הספורטאז’. לא מעט בזכות המגמה העולמית למעבר ממכוניות משפחתיות לג’יפונים הפך הספורטאז’ לכלי הרכב הפופולארי בישראל. האם זה גם עתידה של הדאצ’יה דאסטר האוטומטית?

בדרך לעשיריה הראשונה

“אני מאמין באמונה שלמה שלא ירחק היום שדאצ’יה תהפוך להיות אחד מעשרת המותגים הנמכרים ביותר במדינת ישראל,” אמר במהלך מסיבת העתונאים בשבוע שעבר איציק וייץ, מנכ”ל קרסו מוטורס. “לשמה אנחנו שואפים לשם אנחנו פועלים באמת ללא לאות.”

בארבעה החודשים הראשונים של השנה דורגה דאצ’יה במקום ה-20 עם מסירות של 1,672 כלי רכב (36.0%+), כאשר היא עדיין מפגרת אחרי מותגי פרימיום כאודי (צ’מפיון מוטורס) ומרצדס-בנץ (כלמוביל), שעל פניהם היא לא תתקשה לחלוף. במקום העשירי דורגה בחודש שעבר סיאט (צ’מפיון מוטורס) עם 3,480 יחידות, קצת יותר מכפול ממסירות דאצ’יה.

דאצ’יה, מתגאים בקרסו, משווקת בשיטת שיווק ייחודית, שלדברי וייץ, יתכן ותועתק ע”י משווקי דאצ’יה אחרים בעולם.

“דאצ’יה בישראל זה קונספט שלא קיים בשום מקום בעולם, אם תכנסו [לאולם מכירות] באירופה בדרך כלל תמצאו את זה כדאצ’יה בפינה בתוך אולם תצוגה גדול של רנו. הקונספט הזה שאנחנו אימצנו פה הוא קונספט ייחודי, מאד מאד מוצלח ויתכן שגם במדינות אחרות יחקו אותנו בשנים הקרובות. אנחנו נמשיך לדבוק no matter what במדיניות שלנו נמשיך לתת ללקוחות שלנו מוצר מאד מאד משתלם,” אמר וייץ.

דאצ’יה, אמר שחורי, מנהל המותג, אינה מבצעת עסקאות טרייד-אין, למעט למכוניות דאצ’יה, מאחר שפעילות כזאת כרוכה ב”סיבסודים, העברות כספים מחברת הטריידאין.” בדאצ’יה גם אין הנחות לציי רכב או לאחרים. ציי רכב מבקשים דאצ’יה, לדבריו, מאחר ששווי השימוש יכול לחסוך לעובד אלפי שקלים בשנה וזה “משתלם לו ואז הוא דורש את הרכבים שלנו.

“מותג הרכב היחיד בישראל שכל שמונת אלפים המכוניות שמכרנו בלי שקל אחד של הנחה. אין הנחות, אין הטבות אין מבצע חורף, אין מבצע קיץ, אין מבצע חבר ואין קודן במתנה. אין כלום.”

רועי שחורי, מנהל מותג דאצ'יה (אוטוניוז)
רועי שחורי, מנהל מותג דאצ’יה (אוטוניוז)

לדברי שחורי 20% מהעסקאות מתבצעות בשיטה הייחודית של מכירה על המקום, כאשר בתוך שעה וחצי מרגע ההזמנה באולם המכונית נמסרת ללקוח ומכירות רבות מתבצעות דרך את האינטרנט, שכמו המכונית עצמה, הוא פשוט ונוח לשימוש.

הדאצ’יה דאסטר אוטומטית תשווק עם מנוע טורבו דיזל, שבדרך כלל נחשב למטרד בשוק המקומי. אבל אם יש חברה שמסוגלת למכור דיזל בישראל זו קרסו מוטורס, שבשנה שעברה מכרה 845 מכוניות מדגם רנו קאדג’ר, מתחרה לדאצ’יה דאסטר, 80.0% מהן עם מנוע טורבו דיזל ותיבה אוטומטית מצמד כפול, בדיוק אותה מערכת הנעה המותקנת בדאסטר האוטומטית, אבל במחיר 144,990 ש’, 45,000 ש’ מעל לדאסטר האוטומטית. רנו גם מכרה אלפי מכוניות פלואנס דיזל, דגם הדיזל הפופולארי בישראל.

וייץ לא רצה לחשוף במסיבת העתונאים את היקף המכירות הצפוי של הדאסטר האוטומטית, אולם יהיה זה מוזר אם הצעד הדרמטי של מחיר התחלתי מתחת ל-100,000 ש’ אינו מלווה בהבטחה של קבוצת רנו להספקת כמות נאה של מכונית שתגבה את המהלך.

הדאסטר אולי לא תשאיר בעתיד הקרוב את הקיה ספוראטז’ באבק, אבל היא בהחלט עתידה לעשות זאת לרנו קדג’אר ומתחרים אחרים בסגמנט הג’יפונים. ועם המחיר הזה מקומה של דאצ’יה בעשיריה הראשונה של המותגים בישראל מתקרב במהירות אף הוא.

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!