עם גלגל למכונית חשמלית, קונטיננטל ממציאה את הגלגל מחדש

  • מבנה חדש לגלגל.
  • הגלגל ורכיביו השונים, כולל דיסק בילום, עשויים מאלומיניום.
  • המערכת מאפשרת טעינת מצברים טובה ומאריכה את טווח הנסיעה.

אוטוניוז, 12.08.2017 – המכונית החשמלית ממשיכה לאתגר את הממציאים והם, הממציאים, ממשיכים להמציא את המכונית ואפילו את הגלגל מחדש. הפעם זו קונטיננטל, קבוצת הטיר 1 הגדולה, שהציגה גלגל בתכנון חדש המיועד למכונית חשמלית. הגלגל מורכב ממספר חלקים, בהם גם בלם הדיסק, כולם עשויים מאלומיניום, אבל במבנה שונה מזה שהגלגל הקונבנציונלי מורכב בו.

קונספט הגלגל החדש New Wheel Concept, מתבסס על ייצור חלקי הגלגל מאלומיניום, שלו שני יתרונות: הוא קל יותר ואינו צובר חלודה, יתרון משמעותי באיכות הבלימה.

מבנה הגלגל מבוסס על חלוקה חדשה בין הגלגל והציר. הגלגל מורכב משני חלקים, כוכב אלומיניום נושא, המחובר באופן קבוע לטבור הגלגל והחישוק המוברג אל הכוכב. הבלם מחובר בברגים לציר נושא הגלגל והוא מופעל מהצד הפנימי על דיסק בלם טבעתי. הבלם הפנימי מאפשר שטח חיכוך רחב מאחר שהחלל הזמין על הגלגל מנוצל באופן אופטימלי.

"בכלי רכב חשמלי חיוני שהנהג יוציא כמה שפחות אנרגיה על חיכוך בבלימה," אמר פאול לינהוף מנהל יחידת פיתוח בלמים בקונטיננטל. "במהלך האטה, המומנטום של הרכב מומר לחשמל בגנרטור, כדי להגדיל את טווח הרכב. זו הסיבה שהנהג ממשיך להפעיל את דוושת הבלמים – אבל אין ספק שאין פירוש הדבר שבלמי הגלגלים פועלים אף הם."

מומנט ההאטה של המנוע החשמלי כבר אינו מספיק יותר לכשעצמו, כאשר הנהג בולם באופן אנרגטי יותר, או כאשר הבלימה צריכה להתבצע גם עם הציר הלא מניע מסיבות של דינמיקת נהיגה. "נהגים רוצים את היכולת להסתמך על אפקט בלימה יציב. יותר מדי חלודה, על בלם הדיסק במיוחד, יכולה להקשות על זה," אמר לינהוף. הסיבה לביצועים מופחתים של בלמי דיסק רגילים, היא חיכוך נמוך יותר בן רפידת הבלם והדיסק. פונקציית בלימת חירום אוטומטית גם מסתמכת על הזמינות של אפקט חיכוך הבלם.

התכנון של New Wheel Concept מתבסס על היתרונות של אלומיניום קל משקל לבלימה, כאשר כוח לחיצה נמוך יחסית מספיק כדי לספק בלימה ברמת יעילות גבוהה, ומאחר שאלומיניום מתאפיין בהולכת חום טובה מאד, החום הנוצר בעת בלימה מתפזר במהירות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*