עבור פורד ג’ים האקט הוא אלן מולאלי החדש

  • אחרי הדחת מארק פילדס ומינוי ג’ים האקט ל-CEO של פורד, מניית פורד עלתה ביותר מ-2%.
  • אנליסטים מעריכים שתפקידו של האקט מאתגר יותר מזה של מולאלי.
  • בכירים בפורד קודמו לתפקידים שעשויים להכין אותם לרשת את האקט.
ביל פורד (מימין) יו"ר קבוצת פורד ואלן האקט ה-CEO החדש, במסיבת עתונאים אתמול (פורד)
ביל פורד (מימין) יו”ר קבוצת פורד ואלן האקט ה-CEO החדש, במסיבת עתונאים אתמול (פורד)

אוטוניוז, 23.05.2017 – מניית פורד עלתה אתמול (ג’) ב-2.12% או 23 סנט, ל-11.10 דולר והעניקה לחברה שווי שוק של 44.2 מיליארד ד’, ביום הראשון לכהונתו של ג’ים האקט ל-CEO של הקבוצה, בעקבות הדחתו של מרק פילדס. ביצועי המניה בשלוש שנות כהונתו של פילדס, ירידה של כ-40%, ניתנו כהסבר העיקרי לחוסר שביעות רצון המשקיעים שלחצם בשבועות האחרונות על מועצת המנהלים של הקבוצה הסתיים בהדחת פילדס. אולם גם בסיום המסחר אתמול בבורסת ניו יורק שווי השוק של פורד היה נמוך בכ-6 מיליארד ד’ משווי השוק של טסלה, המדד החדש לשווי של יצרניות רכב בארה”ב. על פרישתו של פילדס, דיווחו כלי תקשורת בארה”ב, סוכם בשבוע שעבר בפגישה בין ביל פורד, יו”ר מועצת המנהלים, לפילדס.

קבוצת פורד הציבה לג’ים האקט ה-CEO החדש שלוש מטרות: חידוד הביצועים התפעוליים של הקבוצה, לבצע מודרניזציה של עסקי החברה תוך “שימוש בכלים וטכנולוגיות חדשות כדי לשחרר חידושים, קבלת החלטות מהירה ושיפור יעילות” ושינוי החברה כדי לעמוד באתגרי העתיד. בנוסף לכך ביצעה פורד שינויים פרסונליים אחדים כאשר קידמה והזיזה בעלי תפקידים בכירים. ג’ים פארלי התמנה לסגן נשיא ולנשיא לשווקים עולמיים כאשר תחת אחריותו כל הפעילות של קבוצת פורד שמחוץ לצפון אמריקה. הוא גם יהיה אחראי על אסטרטגיה ובניית מודל עסקי לכלי רכב מחושמלים וכלי רכב אוטונומיים; ג’ון הינריכס התמנה לסגן נשיא ולנשיא פעילות עולמית ויהיה אחראי על פיתוח מוצרים גלובלי, ייצור ועבודה, רכש וברות קיימא; מארסי קלבורן יהיה סגן נשיא ונשיא לתחום הניידות ויחליף את האקט כבוס של פורד סמארט מוביליטי.

הערכה לפילדס

“מארק פילדס היה מנהיג יוצא דופן, שראוי להרבה קרדיט לכל מה שהשיג בתפקידיו הרבים סביב העולם בפורד,” אמר במהלך מסיבת עיתונאים ביל פורד, יו”ר החברה. ההנהגה החזקה שלו היתה קריטית לבניה מחדש של הפעילות שלנו בצפון אמריקה בסוף העשור הקודם ולרווחי השיא בשנתיים האחרונות.”

במהלך מסיבת עתונאים הישווה פורד את האקט לאלן מולאלי, הבוס שקדם לפילדס והציל את פורד מפשיטת רגל. מולאלי עצמו החליף ב-2006 את פורד שכיהן כ-CEO במשך חמש שנים.

“אלן כבש את לבם ואת דעתם של העובדים שלנו וגרם להם להרגיש לא רק שאנחנו יכולים לנצח אבל אנחנו ננצח”, צוטט פורד. “אני חושב שזה משהו שתראו הרבה עם ג’ים. ג’ים הוא סוכן שינוי תרבותי.”

שני ההישגים הגדולים שנרשמו לזכותו של האקט היו המהפך שחולל בחברה לייצור ציוד משרד Steelcase שהוא שימש כ-CEO שלה במשך 20 שנה והמהפך שחולל בקבוצת הכדורגל של אוניברסיטת מישיגן בעת שכיהן כמנהל האתלטיקה של האוניברסיטה ושכר את המאמן ג’ים הארבו.

“ביורוקרטיה והיררכיה מנעו קבלת החלטות מהירה יותר,” אמר פורד ובכך בעצם הסביר מדוע החליט להביא CEO שלא מתעשיית הרכב. “מהירות השעון שבה העולם נע, המתחרים שלנו, באמת מחייבים אותנו לקבל החלטות בקצב מהיר יותר … ואנחנו צריכים לסמוך על האנשים שלנו לנוע מהר. זה לא פיקוד ושליטה.”

אנליסטים

אדם יונאס, אנליסט אוטומוטיבי בכיר במורגן סטנלי כתב שתפקידו של האקט יהיה מאתגר יותר מזה של מולאלי, מאחר שעליו להביא שינוי תרבותי מאסיבי בניהול החברה. “צפו לפרישות נוספות או מינויים מחדש כשהאקט דוחף לשינוי תרבותי. בעוד אלן מולאלי הוציא לפועל את התפנית באמצעות כישרון ומנהיגות שהיו מבוססים והתפתחו בפורד, אנו מצפים מהאקט לנקוט בגישה אחרת שתוביל לשינוי תרבותי באמצעות עירוי של כשרונות חיצוניים נוספים עם מומחיות וניסיון בתחום האלקטרוניקה, תוכנה וניתוח נתונים.

“אנו מעודדים מהצעד של היום ומפרשים זאת כסימן בריא לכך שמועצת המנהלים של פורד מבינה את חומרת האתגר בתעשייה ומנסה כל מה שביכולתה כדי לשפר את הסיכויים של פורד לשמור על מקום רלוונטי לטווח ארוך בתחום הרכב/תעשיית התחבורה.”

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*