סימפוזיון וינה למנועים 2017: פולקסווגן מפתחת סוללה לטווח 700 ק”מ, טויוטה מעדיפה תאי דלק חשמליים

  • קבוצת פולקסווגן תציג עשרות מכוניות חשמליות בשנים הקרובות, אבל עדיין תסתמך בעיקר על מנועי בעירה פנימית.
  • טויוטה שואפת לפתח את טכנולוגיית תאי הדלק החשמליים כפתרון המלא.
  • פולקסווגן מפתחת מצבר מצב מוצק עם טווח 700 ק”מ.

אוטוניוז, 30.04.2017 – “אנחנו לא צריכים להמציא מחדש את הגלגל, כל השאר כבר,” במשפט הזה, תמצת יו”ר הנהלת קבוצת פולקסוואגן מתיאס מולר את “השינוי הכביר בפניו עומדת כל תעשיית הרכב.” עבור החברה שלו, התשובה היא “ביחד – אסטרטגיה 2025”. תכנית המתארת “איך אנחנו רוצים להפוך מיצרנית רכב לספקית שירותי ניידות בשנים הקרובות,” אמר מולר. זה כולל פיתוח תחומי פעילות חדשים עם פרטנרים חדשים כגון ניידות משותפת, שירותים מקושרים, נסיעות שיתופיות באמצעות אפליקציות. קבוצת פולקסווגן שוקלת גם פעילות בתחום שירותי שאטל (pooling), שילוב בין קוווי אוטובוסים ומוניות שירות. עד 2021 שירותים אלה יפרסו ביותר מ-20 ערים. “יותר מ-2,000 מומחים כבר עובדים ב-37 מרכזים ומעבדות דיגיטליות שלנו על הניידות של העתיד,” אמר מולר.

vw_elec
פולקסווגן תשיק עשרות דגמי מכוניות חשמליות עד 2025 (פולקסווגן)

פולקסווגן תפתח גם תיק מערכות הנעה שיתאים לעידן החדש. “העתיד הוא חשמלי, אבל בדרך לשם נשתמש עוד במנועי בעירה מודרניים ויעילים יותר לאורך זמן,” קבע מולר. ב-2025 שלוש מארבע מכוניות חדשות עדיין יופעלו ע”י מנועי בנזין או דיזל, אם כי פולקסווגן מתכוונת להשיק עד אז 30 דגמים חשמליים לגמרי.

“קבוצת פולקסווגן השקיעה בחמש השנים האחרונות בלבד שלושה מיליארד יורו בפיתוח טכנולוגיות הנעה אלטרנטיביות. ובמהלך חמש השנים הקרובות, נשלש את הסכום הזה”, אמר מולר, “נמשיך לכסות את כל ספקטרום מערכות ההנעה האלטרנטיביות – מקונבנציונאלי עד לחשמלי.”

אולם במקביל, לדברי מולר, המורכבות תופחת ותיק מערכות ההנעה של הקבוצה “מערכות ההנעה “יטוהר ויפושט.”

“הודות להיגיון המבנה המודולי [של המנועים] שלנו וצמצום נפחי מנוע נקטין את מגוון הווריאציות בסדרות ייצור סדרתי ב-40% עד 2020,” אמר מולר, שגם דיבר על טכנולוגיית הסוללות. המטרה היא להפוך את הסוללות ליכולת הליבה ולמובילה טכנולוגית באירופה ב-2025. בהמשך הפיתוח של סוללת הליתיום-יון יש פוטנציאל, אמר מולר. “בטווח הארוך, אנחנו מתמקדים בדור הבא של הסוללות, סוללות מצב מוצק, זה מאפשר להגיע למרחקים של 700 ק”מ.”

Toyota FC Bus, האוטובוס שישרת את משתתפי אולימפידת טוקיו (טויוטה)
Toyota FC Bus, האוטובוס שישרת את משתתפי אולימפידת טוקיו (טויוטה)

טויוטה: המטרה ארוכת הטווח היא תאי דלק חשמליים

טכנולוגיה יכולה לתרום תרומה מכרעת להגנת סביבה רק אם היא נפוצה, ומכונית צריכה להביא שמחה והנאה, אלו הם העקרונות המנחים את טויוטה כבר זמן רב במרדף אחרי ניידות ברת קיימא, כך אמר הירושיה קישי, מנכ”ל טויוטה. במדינות ובאזורים שונים בעולם, קיימים תנאי אנרגיה ומאפייני שימוש שונים, כאשר דרישות הלקוחות משתנות מאזור לאזור. כדי לפתור את בעיות הגנת הסביבה והאנרגיה יש לכן צורך להציג מערכות הנעה חדשות שיעמדו בדרישות השונות.

לדברי קישי, טויוטה מפתחת היום מערכות הנעה חדשות ברמות יעילות מובילות המבוססות על הפלטפורמה החדשה TNGA. השקה מהיר של מערכות הנעה והפלטפורמה החדשה יתרמו להפחתת פליטות CO2 בטווח הקצר והבינוני. בטווח הארוך, אמר קישי, למימן יש את הפוטנציאל הגדול ביותר להנעה חשמלית.

טויוטה מתכננת לקחת על עצמה תפקיד מוביל בעבודה עם חברות, רשויות ובעלי עניין כדי להגשים את החזון הזה. בנוסף לטויוטה מיראי, המכונית הפרטית הראשונה עם הנעת תאי דלק חשמליים, טויוטה תפרוס את הטכנולוגיה הזו גם באוטובוסים ביפן בתחבורה הציבורית. טויוטה תפעיל צי אוטובוסים תאי דלק חשמליים באולימפיאדת טוקיו 2020.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*