סטלוויו, הקרוסאובר החדש, התקווה האחרונה של אלפא רומיאו

  • אלפא הציגה בתערוכת המכוניות של לוס אנג’לס את הקרוסאובר החדש סטלביו.
  • מבוססת על הפלטפורמה הקומפקטית של החברה ומצויד במערכת AWD.
  • גירסת הקואדרופוליו מגיעה עם מנוע V6 ו-505 כ”ס.

אוטוניוז, 18.11.2016 – משופעת בטכנולוגיות אוטומוטיביות וללא דיבורים על חשמול ונהיגה אוטונומית, חשפה השבוע אלפא רומיאו את המכונית החשובה ביותר שלה לשנים הקרובות, הקרוסאובר אלפא רומיאו סטלוויו (Stelvio). בתקופה שבו רכבי שטח רכים/קרוסאוברים צוברים פופולאריות במהירות ומהווים מרכז רווח חשוב יותר מאשר מכוניות פרטיות, הסטלוויו היא התקווה החדשה, ואולי האחרונה של קבוצת פיאט-קרייזלר, להציל את המותג הידוע בעיקר בזכות מכוניות הספורט שלו.

כדי לשמור על התדמית נחשפה בלוס אנג’לס גרסת העל של הדגם, הקואדרופוליו, המצוידת במנוע V6, 2.9 ל’ בהספק 505 כ”ס, מנוע הנמצא גם באלפא רומיאו ג’וליה, המכונית הקומפקטית שהושקה גם היא השנה ומבוססת על אותה הפלטפורמה כסטלוויו.

FCA רואה בשוק האמריקני את שוק היעד העיקרי של אלפא רומיאו, לצידם של השווקים הסיני והאירופי, ולכן ההשקה של הדגם, שמכירותיו יתחילו במהלך החצי הראשון של 2017, כדגם 2018, נעשתה בארה”ב. אלפא חזרה לשווק מכוניות בארה”ב בסוף 2014, אחרי היעדרות של כ-20 שנה, אולם ללא דגמים מתאימים היא שיווקה עד כה בעיקר את הדגם הספורטיבי הקטן 4C שכ-400 יחידות ממנו נמכרו השנה. הסטלוויו ייוצר באיטליה.

אלפא רומיאו רואה בדגמים הגרמניים המקבילים, מרצדס GLC, ב.מ.וו X3, פורשה מקאן ואודי Q5 כיעדים של הסטלוויו, שתשווק עם שני מנועים. המנוע הבסיסי יהיה טורבו בנזין 4-ציל’, 2.0 ל’ בהספק 280  כ”ס והמנוע השני הוא ה-V6 והוא ככל הנראה המנוע החזק ביותר בקטגוריה. גירסת הקאודריפוליו, מגיעה עם איבזורים כמו חצאיות צד מסיבי פחמן, כונסי אויק קדמיים המזינים אוויר למצנני הביניים של הטורבו, וארבעה צינורות מפלט. הקואדריופליו “נראית יותר כמו מכונית סדאן ספורט מאשר SUV מסורתי בסגמנט זה,” נמסר בהודעה לעיתונות של אלפא רומיאו.

הסטלוויו מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות של ZF הפועלת במספר מודים, אחד מהם ספורטיבי שנועד לתת לנהג תחושה ספורטיבית המתאימה לתדמית המותג. הדגם יגיע מצויד במערכת AWD וטכנולוגית ה-Q4 של אלפא המחלקת את המומנט לגלגלים באופן משתנה בהתאם לצרכים ובזמן אמת. טכנולוגיית Torque Vectoring, הפועלת באמצעות שני מצמדים בדיפרנציאל האחורי, מאפשרים חלוקת אינדיבידואלית של המומנט לגלגלים, מה שמייעל את העברת הכוח.

דיפרנציאל וקטורי של ZF

הסטלוויו מבוססת על פלטפורמת בשם Giorgio, פלטפורמת הנעה אחורית, עוד תכונה חשובה של המותג, שהפעם צוידה כאמור במערכת הנעה כפולה קבועה, AWD. פלטפורמה זו תתמוך, בסופו של תהליך, בשמונה דגמים של המותג.

אלפא רומיאו, שעד היום היתה ידועה בעיקר במכוניות הספורט שלה, שזכו במרוצי פורמולה 1 ובמרוצי כבישים ומסלולים מפורסמים אחרים, מחפשת כעת את הדרך למרכז הבימה המוטורית והיא עושה זאת כמו שעשתה זאת פורשה, עם SUV, רק באיחור של כ-15 שנה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!