הסוף לעידן המנועים הקטנים באירופה עשוי להאיץ חישמול מכוניות

  • מנועי דיזל ובנזין קטנים יוחלפו במנועים גדולים יותר כדי לעמוד במבחני צריכת דלק וזיהום.
  • המנועים לא יהיו מסוגלים לעמוד במבחני אמת שיחליפו מבחני מעבדה.
  • מנועי הדיזל של פיאט, רנו ואופל בתקן יורו 6 בעלי הביצועים הגרועים ביותר.
מנוע טורבו דיזל של רנו יוחלף במנוע גדול יותר (רנו)
מנוע טורבו דיזל של רנו יוחלף במנוע גדול יותר (רנו)

אוטוניוז, 15.10.2016 – מנועי מכוניות נוסעים באירופה יגדלו בשנים הקרובות כדי לעמוד בתנאים המחמירים ובשינויים במבחני צריכת הדלק והפליטות המבוצעים בתקן האירופי (NEDC). התקן, המבוסס על ניסויי מעבדה שבהם המנועים אינם מופעלים בתנאים קיצוניים ואינם פועלים בתנאי מזג אויר חריגים, עומד להשתנות למבחני אמת, כך מדווח האוטומוטיב ניוז. כתוצאה מהשינויים הצפויים עתידים מנועי דיזל בנפח קטן מ-1.5 ל’ ומנועי בנזין בנפח קטן מ-1.2 ל’ להעלם. יופסק גם ייצור מנועי 3-צילינדרים. כתוצאה משינויים אלה יתקשו יצרניות הרכב לעמוד בתנאים המחמירים של פליטות דו תחמוצת הפחמן ויהיה עליהן להאיץ את קצב פיתוח ושיווק מכוניות חשמליות.

בשנים האחרונות, כדי לצמצם את צריכת הדלק וזיהום הפליטות, נתונים שיש ביניהם קשר אם כי לא תמיד קשר ישר, המגמה היתה הקטנת המנועים הן בנפח ע ל-0.9 ל’, והן במספר הצילינדרים, עד ל-3 צילינדרים למנוע, כאשר פיאט מייצרת אפילו מנוע 2 צילינדרים. הקטנה זו חייבה שימוש במגדש טורבו כדי לפצות על אובדן מומנט והספק, אולם מגדש הטורבו התאים לעידן מבחני המעבדה ופחות למבחני האמת הצפויים להתחיל בשנה הבאה, שינוי שהתקבל בעקבות שערוריית הדיזלגייט.

מגדשי טורבו במנועי דיזל פועלים בעומסים גבוהים מהמותר ומייצרים פליטות תחמוצות חנקן (NOx) גבוהות פי 15 מהמותר. במנוע הטורבו בנזין 0.9 ל’ של רנו, למשל, במטרה למנוע התחממות המנוע הוזרק דלק לקירור, וכתוצאה מכך נפלטו הידרוקרבונים שלא נשרפו, חלקיקים זעירים וחד תחמוצת הפחמן.

“הטכניקות בהן השתמשנו להקטין את נפחי המנוע לא יאפשרו לנו יותר לעמוד בתקני הזיהום,” צוטט כאומר אלן רפוסו, מנהל יחידת הכוח בברית רנו-ניסאן.

הבעיות שנחשפו לאחרונה אינן חדשות ולאחרונה הציגה בוש מערכת קירור שנועדה לפתור אותן באמצעות הזרקת מים (שמחליפה את הזרקת הבנזין) למנועי בנזין 3 ו-4 צילינדרים ומפחיתה את צריכת הדלק והזיהום.

החל משנה הבאה כל המנועים יצטרכו לעמוד בבדיקות פליטות NOx בתנאי אמת והחל ב-2019 גם פליטות CO2 וצריכת דלק יעברו מבחנים בתנאי אמת.

מנוע Twin Air של פיאט עם שני צילינדרים בלבד (פיאט)
מנוע Twin Air של פיאט עם שני צילינדרים בלבד (פיאט)

לפי הדיווח ג’נרל מוטורס לא תמשיך להשתמש במנוע הטורבו דיזל 1.2 ל’ החל מ-2019 והמנוע הקטן ביותר יהיה בנפח גדול יותר ב-25%. קבוצת פולקסווגן תחליף את מנוע 3-ציל’ 1.4 ל’ במנוע 4-ציל’ 1.6 ל’ ורנו תגדיל את מנוע הדיזל 1.6 ל’ במנוע גדול יותר ב-10%. מנוע הבנזין 3-ציל’ של רנו יוחלף במנוע גדול יותר.

למנועי הדיזל של פיאט, רנו ואופל ביצועי פליטות NOx הגרועים ביותר בתקני יורו 6 ולחברות אלה מטלות כבדות יותר, במונחים טכנולוגיים וכספיים, מאשר לחברות אחרות.

“זה הפך להיות ברור שמנועים קטנים אינם יתרון,” צוטט כאומר תומאס וובר מנהל מחלקת מו”פ במרצדס. “לכן אנחנו לא קפצנו על מגמת מנועי ה-3-צילינדרים.”

הצורך בהקטנת המנועים לפי האוטומוטיב ניוז, מאפיין בעיקר את השוק האירופי בעוד בארה”ב, סין ומדינות מתפתחות נעשה שימוש במנועים גדולים שאותם עוד ניתן להקטין.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!