ניסאן הציגה מערכת תאי דלק חשמליים מוזנת באתנול

 

ניסאן e-NV200 המבוססת על תאי דלק חשמליים מוזנים באתנול (ניסאן)
ניסאן e-NV200 המבוססת על תאי דלק חשמליים מוזנים באתנול (ניסאן)

אוטוניוז, 10.08.2016 – ניסאן, חשפה לאחרונה דגם ראשון מסוגו המונע ע”י תאי דלק חשמליים הפועלים בטכניקת ה-Solid Oxide ומוזנים באתנול המיוצר מקנה סוכר או תירס, שניסאן מכנה e-bio. לכלי הרכב יש לדברי החברה טווח נסיעה של 600 ק”מ. את הטכניקה החדשה הציגה ניסאן כבר ביוני, אבל כעת היא חשפה גם דגם אבטיפוס העושה בה שימוש

טכניקת ה-Solid Oxide Fuel Cell (SOFC) היא טכניקה להפקת חשמל מחימצון של הדלק והיתרונות שלה הם יעילות גבוהה יותר, יציבות לטווח ארוך, גמשיות בשימוש בדלק, רמת פליטות נמוכה ועלות ייצור נמוכה יחסית. לעומת זאת מערכת זו פועלת בטמפרטורות גבוהות יחסית ולכן משך ההתנעה ממושך יחסית ובעיות נוספות הנובעות מהחום הגבוה.

החומר המזין את פעילות ייצור החשמל, ומחליף בכך את המימן, הוא אתנול המופק מקנה סוכר או מתירס. האתנול יכול להיות מוזן כאתנול בלבד או אתנול מעורב במים. יתרונות האתנול לדברי ניסאן הוא בכך שהוא ידידותי יותר לסביבה הטיפול בו קל וזול יותר והוא אינו מחייב תשתית הפקה ותדלוק ייעודית ויקרה. את תאי הדלק החשמליים ניתן להזין גם בגז טבעי, אולם במקרה כזה יהיה צורך בהקמת תשתית יקרה יותר לתדלוק כלי הרכב.

ככלל דלקי ביו מופקים בתהליכים ביולוגיים בני זמננו כחקלאות. האבטיפוס החדש של ניסאן עושה שימוש בטכנולוגיה זו ומשתמש בגידולים חקלאיים כדוגמת תירס וקני סוכר כמקור העיקרי לייצור ביו-אתנול.

“דגם הe-bio תאי דלק חשמליים מציע תחבורה ידידותית לסביבה ויוצר הזדמנויות לייצור אנרגיה אזורי, כל זה בזמן שהוא תומך בתשתית קיימת,” הסביר קרלוס גוהן, נשיא וה-CEO של ניסאן. “בעתיד, הe-bio תאי דלק חשמליים יהפכו להיות אפילו יותר ידידותיים למשתמש. אתנול מעורבב במים יותר קל ובטוח לשימוש מאשר רוב סוגי הדלק האחרים. ללא הצורך ליצור תשתית חדשה, יש לה פוטנציאל גדול לצמיחה בשוק”.

דגם האבטיפוס שהוצג בריו דה ז’נירו, במקביל לפתיחת המשחקים האולימפיים, מבוסס על כלי הרכב המסחרי e-NV200 והוא מצויד במצבר עם יכולת קיבול של 24 קו”ש. מיכל הדלק שלו הוא בנפח 30 ל’ והספק יחידת תאי הדלק החשמליים, SOFC, הוא 6.7 כ”ס. ברזיל היא יצרנית קני הסוכר הגדולה בעולם וחלק ניכר מהתחבורה בברזיל מוזן מדלק המיוצר מקנה סוכר.

לדגם האבטיפוס יכולת האצה מהירה ונסיעה שקטה, ובדומה לדגם ה-Leaf החשמלי הפליטה והוא נייטרלי בפליטת פחמן.

מבחני דרכים מתקדמים עבור דגם ה- e-bio עתידים להתקיים על כבישים ציבוריים בברזיל, המועד המדוייק טרם פורסם.

(מיתר ינאי)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!