משרד התחבורה נגד אובר: כתב אישום נגד החברה, מנהלה ונהגים

  • משרד התחבורה מאשים את אובר בהפעלת שירותי הסעה בשכר ללא רשיון.
  • אובר טוענת להפעלת שירות לילי בעת ששירותי התחבורה הציבורית אינם פועלים.
  • ח"כ זנדברג תוקפת את משרד התחבורה.

אוטוניוז, 24.05.2017 – משרד התחבורה מסכם חקירה סמויה שנערכה במשך מספר חודשים ע"י חוקרי אגף הפיקוח והחקירות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, בהגשת תביעות נגד אובר, מנהל הסניף הישראלי, יונתן גריפמן, ושישה נהגי רכב פרטי שלפי התביעה עשו שימוש באפליקציה והסיע נוסעים בשכר באופן בלתי חוקי. כתב האישום הוגש ע"י יחידת התביעות הארצית של משרד התחבורה, כך עולה מהודעה של המשרד.

לפי כתב האישום החברה גייסה נהגי רכב פרטיים להפעלת שירות הסעות פרטיות, דבר האסור בישראל. החברה גבתה מהנהגים עמלה בשיעור של כ-25%. אובר והנהגים מואשמים בשלושה סעיפי אישום עיקריים: אי קיום חובת רישיון עסק, אי קיום חובת רישיון הפעלה והסעת נושאים בשכר.

אובר מפעילה בישראל את שירות uberNight, וטוענת שהסכום הנגבה מהנוסעים הוא החזר הוצאות. השירות לדברי החברה, מופעל בעיקר בעת שהתחבורה הציבורית מושבתת.

בתגובה לתביעה מסרה אובר ישראל ש"הפיילוט uberNIGHT נבנה בהתאם לרגולציה בישראל, בדומה לאפליקציות נוספות שפועלות בשוק הישראלי למטרת החזר הוצאות. ציבור הנוסעים והנהגים בישראל כבר נהנים משירות uberNIGHT  בזמנים שבהם אלטרנטיבות התחבורה מוגבלות, ו-Uber מחויבת להמשיך לפעול להורדת מחירי הנסיעה בישראל".

ח"כ תמר זנדברג, הפעילה בתחום התחבורה הציבורית, מסרה תקפה בהודעה בפייסבוק את משרד התחבורה והאשימה אותו בכך שאינו מצטרף למאה ה-21. "במקום שמשרד התחבורה יפעל לשפר את התחבורה הציבורית ולהסדיר יוזמות של תחבורה שיתופית המשרד מעדיף לרדוף אחר הנהגים ולהעמידם לדין רק בגלל שהם הפנימו את המאה ה-21 ומצטרפים למגמת הכלכלה השיתופית שגוברת בכל העולם. זה בדיוק ההפך ממה שצריך לעשות, וזה מראה את סדר העדיפויות המעוות של משרד התחבורה".

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*