משרד התחבורה מדווח על גידול 5% בשימוש בתחבורה ציבורית בחצי הראשון של 2016

אוטוניוז, 03.08.2016 – במחצית הראשונה של 2016 חל גידול של 5.2% במספר המשתמשים בתחבורה ציבורית בהשוואה לחצי הראשון של 2015, כך מדווח משרד התחבורה, המגדיר את הגידול כ”משמעותי.” בתקופה זו בוצעו 386 מיליון נסיעות בתחבורה הציבורית, לעומת 357 מ’ נסיעות שנה קודם. מספר הנסיעות באוטובוסים גדל ב-4.4% ל-356 מ’ נסיעות ומספר הנוסעים ברכבת גדל ב-16% ל-30 מ’ נסיעות. נתוני הנסיעות אינם כוללים נסיעות חיילים וילדים עד גיל 5.

חברת אגד הסיעה בתקופה זו את מספר הנוסעים הגבוה ביותר עם 131.4 מ’ נוסעים לפני דן עם 73 מ’ נוסעים, קווים 43 מ’ נוסעים, אגד תעבורה 25 מ’ נוסעים, מטרופולין 12.6 מ’ נוסעים, מטרודן 9.5 מ’ נוסעים, אפיקים 8.7 מ’ נוסעים, סופרבוס 7.8 מ’ נוסעים ונתיב אקספרס 6.6 מ’ נוסעים.

בראשית השנה  ביצעו משרדי התחבורה והאוצר רפורמה בתמחור כרטיסי נסיעה כאשר מחיר כרטיסי נסיעה בקווים מסוימים הופחת בשיעור של עשרות אחוזים. בנוסף לכך לפני מספר חודשים הוזלו מחירי הכרטיסים בשיעור המע”מ. אולם למרות זאת מאחר שמשרד התחבורה טרם פירסם נתונים מדוייקים יותר אודות התפלגות הנוסעים הרי שאי אפשר לנתח את הסיבות לעליה בשימוש בתחבורה הציבורית. בהודעה לעיתונות ציין משרד התחבורה שוועדת טרכנטברג קבעה שכל גידול של אחוז במספר נוסעי התחבורה הציבורית תורם לחסכון למשק בסך של 400 מ’ ש’. במידה והערכה זו היא נכונה הרי שרק השנה נחסכו למשק למעלה משני מיליארד שקלים כתוצאה מהגידול בשימוש בתחבורה הציבורית.

רכבת בפיגור

בשלב זה, למרות השקעות העתק בתשתית המסילתית בשני העשורים האחרונים, רכבת ישראל מסיעה פחות מ-8% מכלל הנוסעים בתחבורה הציבורית. בשבועות אלה מושלמת סלילת קו הרכבת חיפה-בית שאן, הידועה גם כרכבת העמק. בקו זה הושקעו כ-4 מיליארד ש’, אולם מספר הנוסעים שיסעו בו יהיה זעום ביותר והתשואה שלו למשק הישראלי צפויה להיות שלילית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*